Avatar billede norman21 Nybegynder
08. marts 2009 - 12:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Address access on the internet

"DNS-fejl serven kan ikke findes" On a local network with a hardware firewall and a computer with microsoft XP SP3, McAfee antivirus, and internet explorer 7.0 cannot access a address. We have a website www.jao.dk on one.com. Logging on to one.com gives access to many functions, but one function gives the error message. The function "statistics" with address stats.jao.dk does not work. Both samspade.org/whois and www.DNStool.com can ping stats.jao.dk. Others computers outside the local net can access the address. Chatting with one.com support advised to delete temportary files and restart the computer (did not help). The next advise to install another browser. I installed google chrome (did not help). Have tried disabling McAfee firewall (did not help). Can you help me? What and where is the problem?
mvh norman
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. marts 2009 - 17:07 #1
det lyder som om der er ej fejl på din dns server, skift den til åben dns.

Start
netværks steder
vis netværks forbindelser
lan forbindelse - H-klik
Tcp/ip - Egenskaber
og så i dit DNS felt skriver du :
208.67.220.220 i øverste
208.67.222.222 i nedereste.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. marts 2009 - 17:07 #2
hov, det skal være omvendt.
208.67.220.220 Nederst!
208.67.222.222 øverst!