Avatar billede nat Nybegynder
05. marts 2009 - 13:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Error når setup køres

Hej,

Jeg har lavet en lille winform program i MVS2005, der viser 2 webbrowesere. Når jeg kører setup filen lokalt giver det ingen problemer og programmet bliver installeret som det skal og jeg kan åbne programmet efterfølgende.
Når jeg så vil installere det på en anden pc, så får jeg også lov til at køre setup, men i det at programmet skal åbne, så opstår der en fejl ala, Det er opstået en fejl og programmet lukker ned, vil du sende denne til Microsoft.

Er der nogen der har et bud på hvad dette skyldes? Der er installeret framework 1.1, 2 og 3 på maskinen. Tænkte om det kunne være fordi at der skal installeres en IIS på maskinen? Andre bud?
Avatar billede qtonchr Nybegynder
07. marts 2009 - 12:51 #1
Hej nat,

Umidddelbart ville jeg ikke sende denne til Microsoft, for mig lyder det lidt som problemet opstår i Installeren, måske har du slået noget fra, som burde være der?

Når du loader browseren i winform, så loader du i realiteten Internet Explorer. Måske skal din fejl findes der, du kunne f.eks. checke om IE er standardbrowser og om den virker på den maskine hvor du forsøger at installere dit program, hvis det ikke er tilfældet ville jeg også tro at dit program ville crashe;-)

Happy coding
Avatar billede nat Nybegynder
09. marts 2009 - 11:50 #2
Hej qtonchr, der kører allerede IE på maskinen uden problemer, så det er ikke der problemet opstår ... kan det være noget med versionen af IE? Og hvor skal jeg evt. tjekke/tilføje det i koden?
Avatar billede qtonchr Nybegynder
09. marts 2009 - 21:01 #3
Ja det kan det, hvilken version af IE kører på maskinen hvor du forsøger at installere og hvilken version af .NET kører du?
Avatar billede qtonchr Nybegynder
09. marts 2009 - 21:50 #4
Hej Nat,

Hvis du ellers har adgang til at prøve at installere dit program igen, så prøv at køre en debug-version af programmet og send mig fejlmeddelelsen.

Det burde også være muligt at køre en .exe direkte fra en USB-stick (:du behøver ikke at installere:-).

Jeg fandt også lige et link til dig, til inspiration:

http://www.codeproject.com/KB/recipes/IE7_Clone_VS2005_Browser.aspx?fid=372409&df=90&mpp=25&noise=3&sort=Position&view=Quick&select=2646152&fr=26

Når du embedder en Webbrowser, vil webbrowseren blive instantieret i InitializeComponent metoden, dette er taget fra VS2008, så der kan være små forskelle til din VS2005,

private void InitializeComponent()
        {
            try
            {
                this.webBrowser1 = new System.Windows.Forms.WebBrowser();
                this.SuspendLayout();
                //
                // webBrowser1
                //
                this.webBrowser1.Dock = System.Windows.Forms.DockStyle.Fill;
                this.webBrowser1.Location = new System.Drawing.Point(0, 0);
                this.webBrowser1.MinimumSize = new System.Drawing.Size(20, 20);
                this.webBrowser1.Name = "webBrowser1";
                this.webBrowser1.Size = new System.Drawing.Size(1154, 622);
                this.webBrowser1.TabIndex = 0;
                this.webBrowser1.Url = new System.Uri("http:\\\\howdy", System.UriKind.Absolute);
                //
                // Form1
                //
                this.AutoScaleDimensions = new System.Drawing.SizeF(6F, 13F);
                this.AutoScaleMode = System.Windows.Forms.AutoScaleMode.Font;
                this.ClientSize = new System.Drawing.Size(1154, 622);
                this.Controls.Add(this.webBrowser1);
                this.Name = "Form1";
                this.Text = "Form1";
                this.ResumeLayout(false);
            }
            catch (System.Exception ex)
            {
                System.Windows.Forms.MessageBox.Show("This is an error " + ex.Message);
            }

Jeg skal lige ha' fyret op under en VS2005, såvidt jeg husker er der ingen forskel, så ovenstående burde kunne gi' et hint om hvad der kunne være galt.
Avatar billede nat Nybegynder
10. marts 2009 - 12:16 #5
Der er IE7 både lokalt og på den maskine jeg skal installere.

Visual Studio 2005
Avatar billede qtonchr Nybegynder
11. marts 2009 - 19:06 #6
Har du prøvet at installere programmet på andre maskiner? Hvis du på en en eller måde kan give mig adgang til koden, og det generede installatonsprogram, kigger jeg gerne på det.
Avatar billede nat Nybegynder
12. marts 2009 - 08:45 #7
qtonchr: Her er koden:

Form1.Designer.cs:

namespace _WebForms
{
    partial class Form1
    {
        /// <summary>
        /// Required designer variable.
        /// </summary>
        private System.ComponentModel.IContainer components = null;

        /// <summary>
        /// Clean up any resources being used.
        /// </summary>
        /// <param name="disposing">true if managed resources should be disposed; otherwise, false.</param>
        protected override void Dispose(bool disposing)
        {
            if (disposing && (components != null))
            {
                components.Dispose();
            }
            base.Dispose(disposing);
        }

        #region Windows Form Designer generated code

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            this.components = new System.ComponentModel.Container();
            this.webBrowser1 = new System.Windows.Forms.WebBrowser();
            this.webBrowser2 = new System.Windows.Forms.WebBrowser();
            this.timer1 = new System.Windows.Forms.Timer(this.components);
            this.timer2 = new System.Windows.Forms.Timer(this.components);
            this.SuspendLayout();
            //
            // webBrowser1
            //
            this.webBrowser1.Dock = System.Windows.Forms.DockStyle.Left;
            this.webBrowser1.Location = new System.Drawing.Point(0, 0);
            this.webBrowser1.MinimumSize = new System.Drawing.Size(20, 20);
            this.webBrowser1.Name = "webBrowser1";
            this.webBrowser1.Size = new System.Drawing.Size(940, 1164);
            this.webBrowser1.TabIndex = 0;
            //
            // webBrowser2
            //
            this.webBrowser2.Dock = System.Windows.Forms.DockStyle.Right;
            this.webBrowser2.Location = new System.Drawing.Point(944, 0);
            this.webBrowser2.MinimumSize = new System.Drawing.Size(20, 20);
            this.webBrowser2.Name = "webBrowser2";
            this.webBrowser2.Size = new System.Drawing.Size(940, 1164);
            this.webBrowser2.TabIndex = 1;
            //
            // timer1
            //
            this.timer1.Tick += new System.EventHandler(this.timer1_Tick);
            //
            // timer2
            //
            this.timer2.Tick += new System.EventHandler(this.timer2_Tick);
            //
            // Form1
            //
            this.AutoScaleDimensions = new System.Drawing.SizeF(6F, 13F);
            this.AutoScaleMode = System.Windows.Forms.AutoScaleMode.Font;
            this.ClientSize = new System.Drawing.Size(1884, 1164);
            this.Controls.Add(this.webBrowser2);
            this.Controls.Add(this.webBrowser1);
            this.Name = "Form1";
            this.Text = "Søndagsavisen";
            this.WindowState = System.Windows.Forms.FormWindowState.Maximized;
            this.ResumeLayout(false);

        }

        #endregion

        private System.Windows.Forms.WebBrowser webBrowser1;
        private System.Windows.Forms.WebBrowser webBrowser2;
        private System.Windows.Forms.Timer timer1;
        private System.Windows.Forms.Timer timer2;
    }

Program.cs:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Windows.Forms;

namespace _WebForms
{
    static class Program
    {
        /// <summary>
        /// The main entry point for the application.
        /// </summary>
        [STAThread]
        static void Main()
        {
            Application.EnableVisualStyles();
            Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
            Application.Run(new Form1());
        }

Form1.cs:

using System;
using System.IO;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace _WebForms
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();

            //Webbrowser 1
            using (FileStream stream = File.OpenRead(@"C:\url.txt"))
            {
                using (StreamReader reader = new StreamReader(stream))
                {
                    while (reader.Peek() > 0)
                    {
                        urlList.Add(reader.ReadLine());
                    }
                    reader.Close();
                }

            timer1_Tick(this.timer1, EventArgs.Empty);
            timer1.Interval = 60000; // 30 sek.
            this.timer1.Enabled = true;

            //Webbrowser 2
            using (FileStream stream2 = File.OpenRead(@"C:\url2.txt"))
            {
                using (StreamReader reader2 = new StreamReader(stream2))
                {
                    while (reader2.Peek() > 0)
                    {
                        urlList2.Add(reader2.ReadLine());
                    }
                    reader2.Close();
                }

            timer2_Tick(this.timer1, EventArgs.Empty);
            timer2.Interval = 30000; // 30 sek.
            this.timer2.Enabled = true;

        }

        private List<string> urlList = new List<string>();
        int currentUrlIndex = 0;

        private List<string> urlList2 = new List<string>();
        int currentUrlIndex2 = 0;

        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            this.webBrowser1.Navigate(this.urlList[currentUrlIndex++]);
            if (currentUrlIndex >= urlList.Count)
                currentUrlIndex = 0;
        }

        private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            this.webBrowser2.Navigate(this.urlList2[currentUrlIndex2++]);
            if (currentUrlIndex2 >= urlList2.Count)
                currentUrlIndex2 = 0;
        }

AssemblyInfo.cs
using System.Reflection;
using System.Runtime.CompilerServices;
using System.Runtime.InteropServices;

// General Information about an assembly is controlled through the following
// set of attributes. Change these attribute values to modify the information
// associated with an assembly.
[assembly: AssemblyTitle("2WebForms")]
[assembly: AssemblyDescription("")]
[assembly: AssemblyConfiguration("")]
[assembly: AssemblyCompany("")]
[assembly: AssemblyProduct("2WebForms")]
[assembly: AssemblyCopyright("Copyright ©  2009")]
[assembly: AssemblyTrademark("")]
[assembly: AssemblyCulture("")]

// Setting ComVisible to false makes the types in this assembly not visible
// to COM components.  If you need to access a type in this assembly from
// COM, set the ComVisible attribute to true on that type.
[assembly: ComVisible(false)]

// The following GUID is for the ID of the typelib if this project is exposed to COM
[assembly: Guid("7240d6d2-1972-4ed3-a97b-caae1342ff4c")]

// Version information for an assembly consists of the following four values:
//
//      Major Version
//      Minor Version
//      Build Number
//      Revision
//
[assembly: AssemblyVersion("1.0.0.0")]
[assembly: AssemblyFileVersion("1.0.0.0")]

Skal du bruge mere???

Og nej, har ikke prøvet på andre maskiner
Avatar billede nat Nybegynder
04. august 2009 - 10:46 #8
qtonchr du får point for forsøg.

Jeg har dog stadigvæk problemet.