Avatar billede Meggel Novice
03. marts 2009 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Function problem i firefox..

har denne
        Function fncTextChange1(strText)
            strTekst = Trim(strText)
            fncTextChange1 = Replace(strTekst,"""","''")
            fncTextChange1 = Replace(strTekst,"'","''")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"  ","  ")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,">",">")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&lt;","<")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"<BR>",vbCrLf)
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&aring;","å")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&aelig;","æ")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&oslash;","ø")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&Aring;","Å")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&AElig;","Æ")
            fncTextChange1 = Replace(fncTextChange1,"&Oslash;","Ø")
        End Function

sqlvelkommen = "select * from Velkommen where id = 1"
set rsvelkommen = myConn.execute(sqlvelkommen)
velkommen = fncTextChange1(rsvelkommen("Tekst"))
%>

og det virker ganske fint i ie.. men i firefox viser den nogen små kasse som man ikke helt kan forstå.. nogen som har en løsning på det.
Avatar billede Meggel Novice
03. marts 2009 - 21:57 #1
<form action="updatedatabase.asp" method="post" name="Update">
            Skriv velkomst tekst.<br>
            <textarea name="Tekst" cols="75" rows="10"><%=velkommen%></textarea><br>
            <input type="submit" name="velkommen" value="Update">
        </form>
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 22:07 #2
ASP kører på serveren - og den er ligeglad med hvilken browser klienten benytter. Så det lyder mere som om at du har et generelt tegnsæt problem enten i din database, i koden eller begge steder.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 19:00 #3
Som Keysersoze siger: ASP køres på serveren, så det kan altså ikke være i browseren fejlen ligger.

Dog kan det være et tegnsæt problem:
Du kan åbne alle dine kodningsdokumenter i notesblok, gå op i filer, ind i gem som... og i feltet "Kodning", vælge enten UTF-8 eller ANSI.
Dette er to forskellige kodningsformer, også kalde tegnsæt. Personligt ville jeg vælge UTF-8.

Gem nu dokumentet igen, med det nye tegnsæt.
Det kan muligvis være at du skal indtaste al data i databasen igen, da disse kan være indtastet med det forkerte tegnsæt, og skal derfor indtastes på ny med det korrekt tegnsæt.
Avatar billede Meggel Novice
05. marts 2009 - 19:14 #4
og jeg takker