Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

onClick class change

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem.
Jeg har en menu, hvor jeg har en pil, der peger ned ad, når man klikker på den, kommer der en undermenu frem, og pilen vender sig om, så den peger op. Klikker man på den igen lukker undermenuen men pilen forbliver, så den peger op.

Mine css'er ser således ud:

.kategori {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 11px;
    font-weight: bold;
    color: #1b1b1b;
    background: #f1f1f1;
    border-bottom: 1px solid #c7c7c7;
}
.kategori a p {
    color: #1b1b1b;
    padding: 10px 0px 10px 15px;
    margin: 0;
    background: url(../img/pil_ned.jpg) no-repeat 190px 10px;
    width: 100%;
}
.kategori a:hover p {
    color: #009bdb;
    text-decoration: none;
    margin: 0;
    cursor: pointer;
}

.kategori_op {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 11px;
    font-weight: bold;
    color: #1b1b1b;
    background: #f1f1f1;
    border-bottom: 1px solid #c7c7c7;
}
.kategori_op a p {
    color: #1b1b1b;
    padding: 10px 0px 10px 15px;
    margin: 0;
    background: url(../img/pil_op.jpg) no-repeat 190px 10px;
    width: 100%;
}

.kategori_op a:hover p {
    color: #009bdb;
    text-decoration: none;
    margin: 0;
    cursor: pointer;
}

Jeg har så lavet det således at div'en der indeholder menupunktet ser sådan ud:
<div class="kategori" onclick="this.className = 'kategori_op';">

Hvordan gør jeg så det skifter class'en tilbage til kategori, når man klikker på den igen?

På forhånd tak!
Avatar billede bitkid Nybegynder
27. februar 2009 - 13:52 #1
onclick="if (this.className == 'kategori_op') this.className = 'kategori'; else this.className = 'kategori_op';"
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 14:23 #2
<ole>

Skift i stedet de enkelte style properties på elementets style objekt. Det performer som oftest langt bedre - også selvom der skulle være mange.

Det er ikke uden grund, Microsoft advarer mod skift af CSS-klasser  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 14:33 #3
Du kan evt. se et eksempel på en nem måde at gøre det på i slutningen af denne artikel:
    http://www.eksperten.dk/guide/227