Avatar billede skwizie Nybegynder
27. februar 2009 - 11:56 Der er 4 kommentarer

Google map

Jeg er ude efter lidt hjælp til følgende funktion:

Jeg har på min hjemmeside integreret Google Maps, men ønsker at kunne gøre følgende med dette:

Tilføje "marker", herunder en beskrivelse til "popup"-vindue
Slette "marker", herunder beskrivelsen

Når man har placeret de marker man ønsker, vil jeg gerne kunne gemme det i en database så man kan hente det frem på kortet senere hen.

Hvordan skal dette laves?

P.S. Jeg har læst i Google API Doc, men har ikke rigtig haft succes med de scripts jeg har prøvet at lave selv...
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 12:22 #1
<ole>

Jamen, du viser bare, hvad du har forsøgt, så retter vi fejlene  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. februar 2009 - 12:27 #2
<?php
//$siteTitle = "werfg";
?>
<!DOCTYPE html "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<html>
    <head>
        <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <meta name="description" content="Rejsemappen.dk - din rejse på nettet. Brug den før, under og efter din rejse med artikler, anmeldelser, nyheder, billeder osv." />
        <meta name="keywords" content="rejser, rejse, artikler, anmeldelser, billeder, dagbog, dagbøger, " />
        <link href="/images/favicon.ico" rel="icon" type="image/x-icon" />
        <link href="/images/favicon.ico" rel="shortcut icon" type="image/x-icon" />
        <link rel="stylesheet" href="/css/default.css" type="text/css" media="screen" />
        <link rel="stylesheet" href="/css/print.css" type="text/css" media="print" />
        <title>Rejsemappen.dk - <?php print $siteTitle;?></title>

        <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=1&key=ABQIAAAAW5DRu2-9fxxXfIdwitFJaBRae5lU3eMqtUWnF6oLMf7orc8ZxBTA9XJbgWvU_ehOBZqy7F4XYZKA7Q" type="text/javascript"></script>
        <!--<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=ABQIAAAAW5DRu2-9fxxXfIdwitFJaBRae5lU3eMqtUWnF6oLMf7orc8ZxBTA9XJbgWvU_ehOBZqy7F4XYZKA7Q&sensor=true">-->
        <script language="javascript" src="/include/postcode.js" type="text/javascript"></script>
        <script language="javascript" src="/include/calendar.js" type="text/javascript"></script>
        <!--<script language="JavaScript" src="/include/simpleCalendar.js" type="text/javascript"></script>-->

    </head>
<body id="bodySite">
<table><td>
<div id="map_Google" style="width: 600px; height: 400px; position: relative;"></div>
<form>
Longitude: <textarea id="long"></textarea>
Latitude: <input type="text" id="lat" />
</form>
</td></table>

            <script type="text/javascript">
              var map = new GMap2(document.getElementById("map_Google"));
            map.setCenter(new GLatLng(37.4419, -122.1419), 8);

            var marker;
            map.addControl(new GMapTypeControl());
            map.addControl(new GLargeMapControl());
            map.enableScrollWheelZoom();

            GEvent.addListener(map, 'click', function(overlay, point) {
              if (point) {
                map.panTo(point);
                marker = new GMarker(point, {draggable: true});
                map.addOverlay(marker);
                document.getElementById("long").value=point.y;
                document.getElementById("lat").value=point.x;
                document.getElementById("submit").type='submit';
              }
            });

            GEvent.addListener(marker, "dragstart", function() {
            document.getElementById("long").value=point.y;
            document.getElementById("lat").value=point.x;
              map.closeInfoWindow();
            });

            GEvent.addListener(marker, "dragend", function(marker) {
              point = marker.getLatLng();
              document.getElementById("long").value=point.y;
              document.getElementById("lat").value=point.x;
              document.getElementById("submit").type='submit';
            });

            GEvent.addListener(marker, "click", function() {
        var myHtml = "<b>#</b>";
        marker.openInfoWindowHtml(myHtml);
      });

            </script>
</body>
</html>

Jeg kan godt indsætte flere "markers", men kan ikke tilføje beskrivelse til markeren, indsætte i en DB, eller slette markeren!?
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 13:08 #3
*) Hvad sker der?
*) Hvad sker der ikke?
*) Hvad skulle ske?
*) Får du fejl?
*) Hvis du får fejl, hvad siger de så?
*) Har du slået fejlmeldinger til i din browser?
Avatar billede skwizie Nybegynder
27. februar 2009 - 13:25 #4
*) Jeg kan tilføje flere "markere", og få den sidste koordinat vist i input felterne lat/long.
*) Jeg vil gerne have muligheden for at tilføje beskrivelse til markeren, og slette markeren + beskrivelse igen.
*) Jeg får ingen fejl - da alle funktioner ikke er implementeret endnu

Det jeg mangler hjælp til nu er følgende:
- Tilføje beskrivelse til markeren
- Fjerne markeren som man klikker på
- Sende alle data til en database - så man senere kan hente disse data frem igen og vise dem i kortet :)