Avatar billede Nicolas77 Nybegynder
26. februar 2009 - 16:12 Der er 3 kommentarer

Mikrofon virker ikke!

Min mikrofon virker ikke.

Lyden i mit headset virker fint, men hvis jeg skruer helt op, kan jeg høre støj/skratten i dem.

Har prøvet: et andet headset
          : nye drivere
          : nyt lydkort

Alle indstillinger under lyd er også sat rigtigt op.

Jeg kører Vista og mit lydkort hedder C-Media PCI Audio-Device

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede hearnz Nybegynder
26. februar 2009 - 17:54 #1
Du må lige uddybe..

Din microfon virker ikke. Når du skruer helt op forvrænger lyden og du kan høre støj? eller er der støj fra microfonen som du kun kan høre når du skruer helt op.

Du har prøvet med et andet headset. Hvordan gik det med det?

Lyder som enten en død microfon hvis det andet headset virkede fint. Eller en død microfon indgang på dit lydkort hvis problemet var samme på det andet headset.
Avatar billede Nicolas77 Nybegynder
26. februar 2009 - 20:24 #2
Støjen kommer fra hørebøfferne hvis jeg sætter microfon-stikket i ingangen, og skruer  op.

Det samme sker hvis jeg bruger det andet headset.

Det kan heller ikke være indgangen på lydkortet, fordi jeg har prøvet et andet lydkort med samme resultat.
Avatar billede hearnz Nybegynder
26. februar 2009 - 22:13 #3
øhm...

Jeg ville ønske jeg kunne se problemet for mig. Men syntes du gør det svært at forstå.
Du siger du har 2 forkellige headsets som gør det samme på to forskellige lydkort?

Der er tre muligheder som jeg ser det.

1.Dødt lydkort
2.Død microfon på headset
3.Forkerte indstillinger

Men hvis du som du siger har 2 forskellige headsets der viser samme symptom på begge kort kan det næsten kun være en indstilling den er gal med.
Det undrer mig at det ikke har hjulpet med en driver reinstall. Men det ka være det er en generel indstilling i windows. Du har vel tjekket noget så banalt som om du har muted den i lydindstillingerne?