Avatar billede morticuz Nybegynder
25. februar 2009 - 15:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASPMail kan ikke komme igennem spamfilter

Hej Eksperter

Jeg har lavet en ASPMail bestillingsliste som laver en lille html
side, som den så sender til min mail... Problemet er at den ryger
i mit spamfilter mange af gangene, og nogle gange får jeg en
spamwarning. Jeg har prøvet at sætte en lang fyld tekst i, jeg
har prøvet at laver en header:
Mailer.AddExtraHeader "X-MimeOLE: Produced "&
Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Som jeg har læst mig frem til at skulle kunne sætte den lidt op i
trust-niveauet på spamserverne. Jeg ved ikke om det kan være
afsender mail, men har prøvet at sætte den til alt muligt
forskelligt, men intet virker... Nogle der har nogle løsninger på
dette problem??

På forhånd tak :)

Peter
Avatar billede fennec Nybegynder
25. februar 2009 - 15:25 #1
Indrømmer at jeg ikke har brugt ASPmail (bruger en anden), men jeg plejer at tilføje "Originating-IP" headeren. Prøv derfor at tilføje den også:

Mailer.AddExtraHeader "Originating-IP: "& Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Avatar billede morticuz Nybegynder
25. februar 2009 - 15:39 #2
Den får stadig en *** SPAM *** i emnefeltet fordi at min mailservers spam tror det er spam (skal lige siges at min kundes spamfilter er slemmere end mit, så tror jeg skal have den lavet bedre endnu.

Andre ideer?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. februar 2009 - 15:49 #3
Prøv at fjerne din eksisterende header, så det kun er Originating-IP du har med...

Desuden så kan der være andre grunde til at den bliver fanget i spam. F.eks. dårlig HTML kode, mange billeder, mange modtagere.

Mange spam filtre arbejder med et point system, og når du over en vis score, så bliver det klacificeret som spam.
Avatar billede morticuz Nybegynder
25. februar 2009 - 15:59 #4
Du kan prøve at se hvad jeg har gjort her:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="height: 100%; width: 100%;">
<head>
<title>madmedmere bestilling</title>
</head>
<body text="#000000" link="#808080" vlink="#080808" alink="#080808">
<font face="Verdana" size="1">
<p><b>Mail sendt fra madmedmere(dot)dk</b></p>
Navn: Peter<br>
Tlf: 31 18 40 26<br>
Mail: drivein(a)slagter-nielsen.dk (Vil <b>IKKE</b> tilmeldes nyhedsbrev)<br>
Afhentes: 25-02-2009 kl. 13:51<br>
Bestilling:<br>
<table cellpadding=2 cellspacing=0 border=0 style="border: 2px #acb2a4 solid; width: 470px">
<tr style="background:#b51621; color: #FFFFFF; font-size: 11pt; font-weight: none">
<td colspan=4 style="border-bottom: 2px #acb2a4 solid;">Ordre</td>
</tr>
<tr>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: bold;">Produkt:</td>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: bold; text-align: left;" colspan=2>Pris</td>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: bold; text-align: right; padding-left:5px;"></td>
</tr>
<tr>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: none; border-top: 1px #acb2a4 solid;">1 stk. 1 stk Leverpostej, 500g á kr. 26,00</td>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: none; text-align: right; vertical-align: bottom; border-top: 1px #acb2a4 solid;">kr.</td>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: none; text-align: right; vertical-align: bottom; border-top: 1px #acb2a4 solid;">26,00</td>
<td style="font-size: 9pt; font-weight: none; text-align: right; padding-left:5px; vertical-align: bottom; border-top: 1px #acb2a4 solid;">
<a href="/MMMBestilling/default.asp?mode=reset&site=37&id=9&list=37,1"></a></td>
</tr>
<tr>
<td style="background:#b51621; font-size: 9pt; color: #FFFFFF; font-weight: none; border-top: 2px #acb2a4 solid;">Total</td>
<td style="background:#b51621; font-size: 9pt; color: #FFFFFF; font-weight: none; text-align: right; border-top: 2px #acb2a4 solid;">kr.</td>
<td style="background:#b51621; font-size: 9pt; color: #FFFFFF; font-weight: none; text-align: right; border-top: 2px #acb2a4 solid;">26,00</td>
<td style="background:#b51621; font-size: 9pt; font-weight: none; text-align: right; padding-left:5px; border-top: 2px #acb2a4 solid;"> </td>
</tr>
</table>
<br>
</font>
</body>
</html>

Og den sender kun til en person og der er ingen billeder :)

Prøvede at fjerne den gamle header, men med samme resultat.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. februar 2009 - 16:13 #5
Prøv at fjerne alle header og HTMLkode og bare sende "test" i emne og body...

Bliver den så også fanget som spam?
Avatar billede morticuz Nybegynder
26. februar 2009 - 09:37 #6
Den laver en spam warning ud for emnefeltet selvom headen bare er "Bestilling fra" og body er "test"

Hmm... Så skal det jo være noget DNS eller SPF eller hvad det hedder alt sammen... har jeg ikke så meget forstand på?! :(
Avatar billede fennec Nybegynder
26. februar 2009 - 10:17 #7
Det har jeg desværre heller ikke :(

Kan dog ikke forstå hvorfor den test mail blev fanget. Har du mulighed for at bruge en anden mail komponent?
Avatar billede morticuz Nybegynder
26. februar 2009 - 10:22 #8
Nej det har jeg faktisk ikke. Jeg har endda betalt for at få denne her installeret.

Det sjove er at jeg får den for første gang til at lade være med at lave en spam warning, da jeg vil prøve at virkelig få den til at gå i fælden ved at skrive "Viagra og Poker" osv... men så får jeg for første gang overhovedet ingen spamwarning...

Jeg er også ved at være lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu!
Avatar billede fennec Nybegynder
26. februar 2009 - 10:39 #9
Hvis den ikke fanger Viagra og Poker, så lugter det mere af at det er dit spam filtre der ikke virker rigtigt...

Jeg ved desværre heller ikke hvad du skal gøre nu. Jeg vil anbefale at du tester med det simpleste eksempel der er fulgt med dokumentationen til ASPmail, også stille og rolig udbygger koden lidt efter lidt, indtil du får en spam fejl.
Avatar billede morticuz Nybegynder
26. februar 2009 - 10:42 #10
Nu har jeg lavet en ikke html fil... det var nemlig det som den der mail var. Og nu ryger bliver den ikke taget overhovedet :)
Avatar billede morticuz Nybegynder
26. februar 2009 - 10:42 #11
Hvem vil have point???
Avatar billede fennec Nybegynder
26. februar 2009 - 11:25 #12
.o) <-- One Eyed Jack