Avatar billede misbruger Nybegynder
24. februar 2009 - 13:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SessionState web.config SQL server

Jeg skal benytte en SQL servere 2008 til at lagre sessions, eftersom min løsning er opsat på 2 NLB servere (Win2008, IIS7.0)

Jeg bliver ved med at få login errors...
Cannot open database "bSession-sd" requested by the login. The login failed

Jeg har opsat følgende i min web.config...

    <sessionState
                mode="SQLServer"
                sqlConnectionString="data source=SQL01-NODE1; Initial Catalog=bSession-sd; user id=XXX; password=XXX; Failover Partner=SQL01-NODE2;"
                cookieless="false"
        allowCustomSqlDatabase="true"
                timeout="20" />

Hvis jeg prøve at lave en DNS med samme indstillinger, så connecter den fint.
Hvis jeg benytter Studio Management kan jeg også connecte til databasen.

Derfor må der udelukkende være noget gal med den måde jeg benytter connectionen i web.config

Nogle forslag?
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. februar 2009 - 13:53 #1
Her er en som har haft samme problem. Se om du ikke kan bruge løsningen:
http://forums.asp.net/p/1225820/2199164.aspx
Avatar billede misbruger Nybegynder
24. februar 2009 - 14:30 #2
Jeg kan ikke bruge Intergrated security, det skal være med en explicit brugerkonto
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. marts 2009 - 09:04 #3
Skyldes at session databasen var oprettet med switchen -sstype p, således at den er persistent, og så var session databasen efterfølgende omdøbt fra ASPState til bSession_sd
Det kan man ikke.

Såfremt man vil benytte et custom database navn, skal man bruge -sstype c -d [dbname]

Der gør så at den som udgangspunkt ikke er persistent, men det betyder ikke noget i mit tilfælde, da min SQL både er mirrored og har en witness server.

Lukker derfor spørgsmålet.

Læser du dette og har andre spørgsmål i dette sammenhæng er du velkommen til at poste.