Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 20:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

header sendt før output

Jeg for fejlen.
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/NyHTML/index.php:1) in /home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/NyHTML/index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/NyHTML/index.php:1) in /home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/NyHTML/index.php on line 2

Normalt for jeg den fordi jeg har et mellemrum før <?php der hvor jeg har mine sektioner og cookies, men sådan ser det ikke ud til at være denne gang, så hvad kan det være.

Koden ses her:
_______________________________________
<?php
session_start();
/*********************************************************
|                                                        |
| Hvis personen har logget ind manuelt                  |
|                                                        |
*********************************************************/
if ($_POST['tjek'] == "login")
{
    include "/rod/opret-forbindelse.php"; //opretter forbindelse

    $anti_sql_infiktion_input = $_POST['brugernavn'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $username = $anti_sql_infiktion_output;

    $anti_sql_infiktion_input = $_POST['password'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $pass_hash = $anti_sql_infiktion_output;
    $password = hash('sha256', $pass_hash);

  $brugersql = "SELECT * FROM `kogebogen-bruger` WHERE brugernavn='".$username."' AND kodeord='".$password."' AND aktiv='aktiveret'";
  $bugervissql = mysql_query($brugersql) OR DIE();
  $findesbruger = mysql_num_rows($bugervissql);
    if ($findesbruger == "1")
    {
        $login = "ja";
        $_SESSION['brugernavn'] = "$username";
        $_SESSION['password'] = "$password";
        if ($_POST['huskmig'] == "on" && $login == "ja")
        {
        setcookie("login[brugernavn]", "$username", time()+(60*60*24*30));
        setcookie("login[password]", "$password", time()+(60*60*24*30));
        }
    else
    {
        $login = "nej";
        $fejl = "Brugernavnet og/eller kodeordet er forkeret";
        $username = "";
        $password = "";
    }
/*********************************************************
|                                                        |
| Hvis personen har logget ind uden cookies              |
|                                                        |
*********************************************************/
elseif (isset($_SESSION['brugernavn']) && isset($_SESSION['password']) && $_POST['tjek'] != "login")
{
    include "/rod/opret-forbindelse.php"; //opretter forbindelse

    $anti_sql_infiktion_input = $_SESSION['brugernavn'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $username = $anti_sql_infiktion_output;

    $anti_sql_infiktion_input = $_SESSION['password'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $password = $anti_sql_infiktion_output;

    $brugersql = "SELECT * FROM `kogebogen-bruger` WHERE brugernavn='".$username."' AND kodeord='".$password."' AND aktiv='aktiveret'";
  $bugervissql = mysql_query($brugersql) OR DIE();
  $findesbruger = mysql_num_rows($bugervissql);
    if ($findesbruger == "1")
    {
        $login = "ja";
    }
    else
    {
        $login = "nej";
        $fejl = "Fejl: ændring i session";
        $username = "";
        $password = "";
    }
/*********************************************************
|                                                        |
| Hvis personen logges ind via cookies                  |
|                                                        |
*********************************************************/
elseif (isset($_COOKIE['login']['brugernavn']) && isset($_COOKIE['login']['password']) && !isset($_POST['tjek']) && !isset($_SESSION['brugernavn']) && !isset($_SESSION['password']))
{
    include "/rod/opret-forbindelse.php"; //opretter forbindelse

    $anti_sql_infiktion_input = $_COOKIE['login']['brugernavn'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $username = $anti_sql_infiktion_output;

    $anti_sql_infiktion_input = $_COOKIE['login']['password'];
    include "/home/amwebdk/public_html/Portal/WWW_Kogebogen/MySQL/Anti-SQL-infiktion/A-SQL-i.php"; //Anti-SQL-infiktion
    $password = $anti_sql_infiktion_output;

    $brugersql = "SELECT * FROM `kogebogen-bruger` WHERE brugernavn='".$username."' AND kodeord='".$password."' AND aktiv='aktiveret'";
    $bugervissql = mysql_query($brugersql) OR DIE();
    $findesbruger = mysql_num_rows($bugervissql);
    if ($findesbruger == "1")
    {
        $login = "ja";
        $_SESSION['brugernavn'] = "$username";
        $_SESSION['password'] = "$password";
    }
    else
    {
        $login = "nej";
        $fejl = "Fejl: ændring i cookies";
        $username = "";
        $password = "";
    }
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Net Kogeren | En god gratis kogebog for alle</title>
<!-- ====================Metadata==================== -->
    <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
    <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
    <link rel="apple-touch-icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
    <meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<!-- ===================Beskrivelse================== -->
    <meta name="Title" content="Net Kogeren | En god gratis kogebog for alle">
    <meta name="Keywords" content="Net Kogeren, Kogebog, Bropatisk venlig, Opskrifter">
    <meta name="Description" content="En god gratis kogebog for alle">
<!-- ======================CSS======================= -->
    <link rel="stylesheet" href="CSS/screen.css" type="text/css" media="screen">
    <link rel="stylesheet" href="CSS/print.css" type="text/css" media="print">
    <link rel="stylesheet" href="CSS/main.css" type="text/css">
<!-- ==================JavaScript==================== -->
    <!--[if lt IE 7]>
    <script defer type="text/javascript" src="JS/pngfix.js"></script>
    <![endif]-->
    <script type="text/javascript">
    //Google Analytics
        var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
        document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
    </script>
    <script type="text/javascript">
    //Google Analytics
        try {
        var pageTracker = _gat._getTracker("UA-7539611-1");
        pageTracker._trackPageview();
        }
        catch(err) {}
    </script>
    <script type="text/javascript">
    //preloader billeder
        var preload = new Array(4);
        for(var i = 0; i < 4; i++)
        {
            preload[i] = new Image();
        }
        preload[0].src = "img/menu_on.png";
        preload[1].src = "img/2.png";
        preload[2].src = "img/3.png";
        preload[3].src = "img/4.png";
    </script>
    <script defer type="text/javascript" src="JS/drobdown.js"></script>
</head>
<body onload="safari();">
    <div id="main">
        <div class="menu">
            <div class="quikmenu">
            <a href="java script:window.print()">Udskriv</a> | <a href="#">Bogmærk</a>
            </div>

            <div class="overskirft">

                    <span class="menuoverskrift">Net Kogeren</span>
                    <span><br></span>
                    <span class="menuunderskrift">En god gratis kogebog for alle</span>

            </div>

          <!--[if IE]>
          <div class="mainmenuIE">
          <![endif]-->
            <div class="mainmenu">
                <ul id="menu">
                    <li><a id="1" onmouseover="forsideon();" onmouseout="forsideout();" style="height: 29px;" href="/">Forside</a></li>
                    <li><a id="2" onmouseover="soegon();" onmouseout="soegout();" style="height: 29px;" href="index.php?soeg=opskrift">Søg</a></li>
                    <li><a id="3" onmouseover="opretbrugeron();" onmouseout="opretbrugerout();" style="height: 29px;" href="index.php?profil=opret">Opret bruger</a></li>
                    <li><a id="4" onmouseover="omsidenon();" onmouseout="omsidenout();" style="height: 29px;" href="index.php?info=omsiden">Om siden</a></li>
                    <li><a id="5" onmouseover="profilon();" onmouseout="profilout();" style="height: 29px;" href="index.php?Opret=skriv">Profil</a></li>
                    <li><a id="6" onmouseover="faqon();" onmouseout="faqout();" style="height: 29px;" href="index.php?info=faq">FAQ</a></li>
                    <li><a id="7" onmouseover="adminon();" onmouseout="adminout();" style="height: 29px;" href="index.php?admin=mysql">Admin</a></li>
                </ul>
            </div>
          <!--[if IE]>
          </div>
          <![endif]-->
        </div>

        <div class="center">
            <div class="print"><hr></div>
            <div class="tekst">
<?php
if (isset($_GET['bio']))
{
    if ($_GET['bio'] == "bio")
    {
    $import = "Sider/bio.php";
    }
else
{
$import = "Sider/forside.php";
}
require_once($import);
?>
            </div>

            <div class="sideboks">
                <div class="sideboks_top">
                    <span class="sideboks_top_overskrift">Login</span>
                </div>

                <div class="sideboks_center">
                    <div class="sideboks_center_boks">
                    Bla. bla. Bla. bla. B
                    </div>

                <div class="sideboks_bottom">
                </div>

                <div class="sideboks_top">
                    <span class="sideboks_top_overskrift">Login</span>
                </div>

                <div class="sideboks_center">
                    <div class="sideboks_center_boks">
                    Bla. bla. Bla. bla. Bl
                    </div>

                <div class="sideboks_bottom">
                </div>
        <div style="height:0;overflow:hidden;clear:both">&nbsp;</div>
        </div>
        <div class="bund">
        lavet af: Andreas Madsen | Version <a href="index.php?version=netkogeren">1.04</a> &copy;
        </div>

      <!--[if IE]>
      <div class="drobdownIE">
      <![endif]-->
    <div id="drobdown">
        <div id="forside" style="display: none; left:124px;">
        </div>
        <div id="soeg" style="display: none; left:252px;">
            <ul class="drobdown_submenu" onmouseover="soegon();" onmouseout="soegout();">
                <li><a href="index.php?soeg=opskrift" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Søg i opskrifter</span></a></li>
                <li><a href="index.php?soeg=bruger" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Søg i bruger</span></a></li>
            </ul>
        </div>
        <div id="opretbruger" style="display: none; left:380px;" onmouseover="opretbrugeron();" onmouseout="opretbrugerout();">
        </div>
        <div id="omsiden" style="display: none; left:508px;" onmouseover="omsidenon();" onmouseout="omsidenout();">
            <ul class="drobdown_submenu">
                <li><a href="index.php?info=omsiden" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Om siden</span></a></li>
                <li><a href="index.php?info=kontakt" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Kontakt</span></a></li>
            </ul>
        </div>
        <div id="profil" style="display: none; left:636px;">
            <ul class="drobdown_submenu" onmouseover="profilon();" onmouseout="profilout();">
                <li><a href="index.php?Opret=skriv" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Indsend opskirft</span></a></li>
                <li><a href="index.php?rediger=skriv" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Rediger opskrift</span></a></li>
                <li><a href="index.php?profil=se" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Se profil</span></a></li>
            </ul>
        </div>
        <div id="faq" style="display: none; left:764px;">
        </div>
        <div id="admin" style="display: none; left:892px;">
            <ul class="drobdown_submenu" onmouseover="adminon();" onmouseout="adminout();">
                <li><a href="index.php?rediger=skriv" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Rediger opskrift</span></a></li>
                <li><a onclick="return confirm('Er du sikker på at du vil slette denne opskrift!\nsom er indsendt af (PHP navn) den (PHP dato)');" href="index.php?slet=id" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Slet opskrift</span></a></li>
                <li><a href="index.php?admin=mysql" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">MySQL stasik</span></a></li>
                <li><a href="index.php?admin=links" style="display: block;"><span class="drobdown_tekst">Admin links</span></a></li>
            </ul>
        </div>
      <!--[if IE]>
      </div>
      <![endif]-->
</body>
</html>
___________________
Reultatet ses her: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/NyHTML/
Avatar billede fedora Nybegynder
22. februar 2009 - 20:42 #1
Du kan tilføje ob_start() lige efter <?php i starten og aldersidst kan du tilføje ob_end_flush() og det kan afhjælpe problemet.

Ellers så skal du kigget efter at du ikke sætter sessions eller cookies efter du udskriver noget HTML overhovedet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2009 - 20:45 #2
Du har et UTF-8 BOM stående før din <?php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2009 - 20:46 #3
<br />
<b>Warning</b>:  session_start() .....
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 21:25 #4
UTF-8 BOM: hvad er det for noget djævelsk heksekunst? Når men jeg fik det fjernet og det virker nu :D.
fedora: den løsning var noget af det føreste jeg prøvede men det virkede desvære ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2009 - 21:28 #5
<ole>

http://unicode.org/faq/utf_bom.html  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2009 - 22:01 #6
Den er lidt BOMbastisk, når den sådan sætter sig i vejen, og gemmer sig under en usynlighedskappe, ren Harry Potter.

Du kender rutinen: jeg samler slet ikke på bananer, så ...
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2009 - 22:42 #7
- har du overvejet at forgære dem?  ;D
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
23. februar 2009 - 11:22 #8
arrr, det gider jeg da ikke at læse den der 27.368 tegn lange tekst. Så vil jeg da heller acceptere at der findes mystik i "programmerings-verden" og ikke kun i "printer-verden", og når man så har en magisk knap der hedder "Gem som UTF-8 (uden BOM)" så der det godt nok for mig.

Men ja jeg kender rutinen, så jeg siger da bare tak: TAK!