Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

div er for stor

problemet ses her: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/NyHTML/

Jeg har en drobdown menu, der består at <div>'s som bliver "sat på plads" med javascript. Inde i dem er så en liste (<ul><li></li></ul>). Problemet er at min div er for stor i forhold til listen, hvordan man det være og hvordan løser man det problem.

Drobdownmenuen er nederst i "index.html"
CSS til den er nederst her: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/NyHTML/CSS/screen.css
JavaScript til den er her: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/NyHTML/JS/drobdown.js
Avatar billede zips Juniormester
22. februar 2009 - 12:35 #1
Jeg ville finde en anden menu, den virker ikke helt som den skal lige meget hvilken browser jeg tester i.

Men du kan ændre din css sådan her.

div#forside, div#soeg, div#opretbruger, div#omsiden, div#profil, div#faq  {
position: absolute;
top:196px;
z-index: 2;
width: 123px;
}
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 13:28 #2
det virker hvis jeg sætter width til 0px.
Nej det virker ikke helt endnu, den forsvider når man går ned i menuen, men det er fordi den ikke er færdig. (Jeg laver den selv)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 14:25 #3
Sådan nu har jeg rettet en del fejl.
Jeg har testet i IE 7, FF 3, Safari 3 og chrome 1.
Så sig lige til hvis det stadig ikke virker.
Avatar billede zips Juniormester
22. februar 2009 - 15:18 #4
Det ser fint ud, kun IE6 som stadig har den sorte baggrund :-)
Avatar billede g0t Nybegynder
22. februar 2009 - 16:07 #5
Jeg kan ikke bruge menuen. Den forsvinder inden jeg kan få musen over på den.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 21:03 #6
GOT: hvilken browser bruger du ?
Zips: nej det er muligt, jeg køre Vista så jeg jan ikke teste IE 6
Avatar billede zips Juniormester
22. februar 2009 - 21:18 #7
Ok du hygger kan jeg se med de fejl der nu er på siden, men her er et skærm print af din side i IE6
http://zips.be/exp/images/net_kogeren.jpg
Avatar billede zips Juniormester
22. februar 2009 - 21:30 #8
Nu ser det bedre ud i IE6 http://zips.be/exp/images/net_kogeren1.jpg

Det må være i Opera g0t mener, for her skal man være hurtig til at komme ned på undermenuen, ellers er den væk :-)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. februar 2009 - 22:11 #9
Nej jeg har ikke testet med opera, men der var ligende fejl med safari, så der kan jeg bare bruge samme løsning.
Men du kan vist godt ligge et svar nu.
Avatar billede zips Juniormester
22. februar 2009 - 22:27 #10
Læg selv et svar, der er helt sikkert noget andet som du kan bruge dem på, denne hjælp jeg har givet koster ikke noget :-)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
23. februar 2009 - 11:14 #11
Så siger jeg tak, det er også rigtig svært at få point her i programmerings gruppen, når alle eksperterne er så super hurtige :)
Og i de andre grupper jeg kan være med i, er man ikke helt så høflige og kan godt glemme at bede om svar, når man har fået et svar.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
23. februar 2009 - 12:50 #12
Og så er fejlen i Oprea også fjernet :D