Avatar billede c_d_p Nybegynder
20. februar 2009 - 13:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

contains

Hej. Kan I hjælpe mig med hvilken sætning jeg kan skrive for at spørge på om en celle indeholder et bestemt ord? Altså ikke er 100% lig med.
Avatar billede kabbak Professor
20. februar 2009 - 13:56 #1
i formel =SØG("par";B3;1)
søger efter par i celle B3,hvis værdien er større end 0, så findes det.

her i VBA, er det A der har værdien
A = InStr(1, Range("B3"), "par")
Avatar billede c_d_p Nybegynder
20. februar 2009 - 14:06 #2
Jeg forstår ikke det sidste. Det jeg gerne vil er at oprette en række hver gang jeg støder på ordet "par" fx. kan jeg benytte A = InStr(1, Range("B3"), "par") til det?
Avatar billede c_d_p Nybegynder
20. februar 2009 - 14:51 #3
Jeg forstår ikke det sidste. Det jeg gerne vil er at oprette en række hver gang jeg støder på ordet "par" fx. kan jeg benytte A = InStr(1, Range("B3"), "par") til det?
Avatar billede kabbak Professor
20. februar 2009 - 15:14 #4
ja du kan, vi skal bare vide i hvilken/hvilke kolonner, der skal søges i.

Public Sub Test()
    Dim Rk As Long, I As Long, Kl As Integer
    Rk = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    For I = Rk To 1 Step -1
        For Kl = 1 To 3    ' kolonne A, B og C
            If InStr(1, Cells(I, Kl), "par") > 0 Then    ' kikker efter par
                Rows(I + 1).Insert ' +1 = under det fundne, fjernes +1 indsættes rækken over det fundne
                Exit For
            End If
        Next
End Sub
Avatar billede c_d_p Nybegynder
24. februar 2009 - 10:49 #5
Mange tak, det sparede mig for meget tid. Det vil jeg gerne acceptere som svar :)
Avatar billede kabbak Professor
24. februar 2009 - 19:41 #6
;-))
Avatar billede kabbak Professor
04. marts 2009 - 11:52 #7
husk at lukke