Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2009 - 14:40 Der er 17 kommentarer

List filer i folder incl. thumbnail

Jeg har en del skilte og logoer liggende i forskellige formatter som jeg gerne vil have listet.

fx. har jeg fil1.gif (thumbnail) fil1.jpg, fil1.eps, fil1.pdf
etc. etc.

Nogen der kender til et script hvor jeg kan få disse filer listet og sorteret og med et link til hver fil (undtagen thumbnail). Alle filer har samme navn i alle formater - alle formater findes dog ikke ved alle navne.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2009 - 15:06 #1
<ole>

"List filer i folder incl. thumbnail"

"[...] hvor jeg kan få disse filer listet og sorteret og med et link til hver fil (undtagen thumbnail)."

- og hvad er det mon så, du mener?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. februar 2009 - 15:14 #2
Du kunne starte med at tage et kig på glob().
Og som olebole også er inde på, det giver ikke mening. :o)
Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2009 - 16:32 #3
At der ikke skal være et link til thumbnail filen evt?
Avatar billede psychopixi Nybegynder
16. februar 2009 - 17:04 #4
Som der er blevet nævnt er det lidt vanskeligt at blive helt sikker på hvad du gerne vil, men prøv at leg lidt med følgende script:)

<?php
$extensions = array(".jpg",".png",".esp");
$folder = "sti/til/filer/";
foreach($extensions as $extension){
    foreach(glob($folder."*".$extension) as $filename){
        echo "<a href=\"$filename\">".substr($filename,strlen($folder),strlen($filename))."</a> <br/>";
    }
?>

Scriptet finder alle filer i den specificerede mappe med de specificerede fil-endelser.
Håber du kan bruge det:D
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2009 - 19:13 #5
#3 >> 'kvikt' er nok ikke blandt de ord, man kan bruge om det at svare to potentielle hjælpere med et spørgsmål
Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2009 - 22:24 #6
Well, nogen gange skal folk ikke ikke kunne forstå, istedet for at tænke sig om en ekstra gang.
Jeg kan stadigt ikke læse noget forkert i mit spørgsmål. Jeg skriver tydeligt at der skal vises et thumbnail, men thumbnails ikke skal vises som link.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
16. februar 2009 - 22:28 #7
#6
Præcis hvad mit script i #4 gør. Det viser link til alle filer der ender på de filendelser angivet i $extensions.
Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2009 - 23:38 #8
Jeg får en fejl ved den:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in line 8

Line 8 er
    foreach(glob($folder."*".$extension) as $filename){

Jeg har sat folder til roden som forsøg. (samme sted scriptet ligger pt.)
Avatar billede psychopixi Nybegynder
16. februar 2009 - 23:42 #9
hvis filerne ligger i roden skal du bruge:
$folder = "";
Avatar billede rzc Nybegynder
17. februar 2009 - 00:16 #10
Det giver samme resultat.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
17. februar 2009 - 07:33 #11
#10
Så kan jeg ikke tro at du har kopieret scriptet rigtigt. Jeg har testet scriptet både med $folder = ""; og med $folder = "sti/til/mappe/";
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2009 - 09:41 #12
"Well, nogen gange skal folk ikke ikke kunne forstå, istedet for at tænke sig om en ekstra gang." >> Helt enig ... en anden gang tænker du dig bare en smule om i stedet for at oprette et spørgsmål på Eksperten. Hvem gider dog spilde sin (fri)tid på at hjælpe den slags?  :o|
Avatar billede rzc Nybegynder
17. februar 2009 - 12:04 #13
olebole: Du befinder dig da vidst på det forkerte site hvis det er så stor en byrde for dig at være her!
Du har ikke bidraget det mindste til spørgsmålet, kun nedsappet mig.

For fremtiden ser jeg helst at du holder dig væk fra indlæg oprettet af mig.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
17. februar 2009 - 12:10 #14
#13
rzc: Jeg giver olebole ret i at du måske burde have en lidt anden attitude, hvis du gerne vil have hjælp i et forum.
Olebole bad dig blot om at specificere dit spørgsmål - hvorved du blot skrev et indlæg der forvirrede endnu mere.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2009 - 13:31 #15
rzc >> Nu kan man jo aldrig vide, hvad folk trisser rundt og tror om sig selv, men hvis du virkelig mener at have nogen somhelst iondflydelse på, hvilke tråde jeg eller andre deltager i, er jeg nødt til at fortælle dig, at du er ude i en ganske dramatisk selvovervurdering!

I øvrigt må jeg trøste dig med, at jeg har rigelig begavelse til at finde ud af, om jeg er på det rigtige sted eller ej ... det behøver jeg ikke at bruge 10 år til.
Helt anderledes synes det derimod at se ud for dit vedkommende, men du er jo også så ny, at vi nok må give dig lidt tid til at finde ud af, hvor du er havnet. Så skal du såmænd nok få lært at opføre dig ordentligt  =)
Avatar billede rzc Nybegynder
17. februar 2009 - 14:52 #16
Nah, tror nu hellere bare jeg vil slette min profil.. har jo måtte sande at dette er endnu et dansk forum, besat af en flok impotente personer som har så store tanker om sig selv! Noget man aldrig møder på fx. amerikanske forums.

Adios!
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2009 - 00:11 #17
Hvis du er bedre til at kommunikere og formulere et spørgsmål på engelsk, er det måske slet ikke så tosset en idé  =)

- og nu vi er ved sprogkundskaberne, så staves det 'kompetente' ... ikke 'impotente'