Avatar billede MaStEren Nybegynder
15. februar 2009 - 18:32 Der er 6 kommentarer

Kan ikke komme på nettet - hjælp!

Hej alle.
Jeg har det problem på min bærbar, at mine browsere ikke kommer på nettet.
Idag skannede jeg min pc, og fandt 5 inficerede filer.
Jeg satte dem alle i karantæne, og derefter kunne jeg ikke komme på nettet med mine browsere.

Jeg kan sagtens spille CSS, komme på MSN og andre programmer.
Men siden kommer simpelthen ikke op i Mozilla Firefox eller Internet Explorer.
Har også prøvet in-game browseren via steam, som heller ikke virkede.

En bekendt sagde noget om proxy-fejl, men har ikke rodet med noget dér.
Det skal lige siges at jeg ikke er it-spasser.

Har i oplevet noget lignende, eller ved i hvordan jeg fixer det, så please skriv.
Tak på forhånd!
Avatar billede f-arn Guru
15. februar 2009 - 18:52 #1
Skannede med hvad/satte hvad i karantæne?
15. februar 2009 - 19:42 #2
Lidt mere info ?

Win98, W2000, Xp, Vista, ???
Hvilket/hvilke sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede MaStEren Nybegynder
15. februar 2009 - 19:52 #3
Jeg kører XP, og bruger Mcafee internet security, og Malwarebytes' anti-malware.
Det filer jeg satte i karatæne vare trojans, ifølge mit anti-malware.

Jeg har prøvet at fjerne dem fra karantæne, men det virkede stadig ikke.
15. februar 2009 - 20:04 #4
... må vi lige se loggen fra [Malwarebytes] ?
Avatar billede MaStEren Nybegynder
15. februar 2009 - 20:30 #5
Malwarebytes' Anti-Malware 1.34
Database version: 1763
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-02-15 (13-19-50).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 62055
Tid tilbagelagt: 5 minute(s), 10 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 7
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 2

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\Programmer\system\smss.exe (Trojan.Agent) -> No action taken.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\nfr.sys (Trojan.Clicker) -> QUARANTINE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\nfr.sys (Trojan.Clicker) -> QUARANTINE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\nfr.sys (Trojan.Clicker) -> QUARANTINE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Registry Helper (Rogue.RegistryHelper) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\logical disk manager (ndis) (Trojan.Agent) -> QUARANTINE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\logical disk manager (ndis) (Trojan.Agent) -> QUARANTINE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\logical disk manager (ndis) (Trojan.Agent) -> QUARANTINE

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\drivers\nfr.sys (Trojan.Clicker) -> CLEANED
C:\Programmer\system\smss.exe (Trojan.Agent) -> CLEANED
15. februar 2009 - 20:53 #6
Kør lige en komplet Malwarebytes scanning igen men bemærk efter scanning:

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" -

Den detalje har du tilsyneladende glemt ?

"No action taken..."

NB: Hvis mulig så opdatér Malwarebytes først - bruge Fanen [Opdatér] ...