Avatar billede ladbye Nybegynder
13. februar 2009 - 13:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Splitte string og tilføje span-tag

Hej,

Står i den situation, at jeg er i gang med at lave et template til CMS-systemet Joomla! og har pga. dets begrænsninger, behov for at lave en lille modifikation.

Jeg har lavet et script, der gerne skulle kunne kigge en variabel igennem, finde <h3>-tags'ene, explode indholdet i den streng og sætte en <span class=""></span> uden om det første ord. Det har dog kun lykkedes mig at få det lavet således, at den tager hele indholdet i <h3></h3> og ligge <span> på den.

Er der nogen kloge hoveder der kan tage et kig på koden og se hvor det er den går galt henne?

function doIT($data = '', $css_class = 'first_word')
{
    $data = explode(' ', $data);
    $data[0] = '<span class="'.$css_class.'">'.$data[0].'</span>';
    return implode(' ', $data);
}

function Style_first_word($data = '', $css_class = 'first_word')
{
    return preg_replace("/<h3>(.*)<\/h3>/m", doIT('\1'), $data, -1, $count);
}

På forhånd tak!

Mvh.
Palle Ladbye-Hansen
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 14:53 #1
måske:

$tag = array('<h3>', '</h3>');
$rep  = array('');
$text    = '<h3>asdasd asdasd sadasdas dasdasd asdasda asdasd asdasd</h3>';
$string  = str_replace($tags, $rep, $text);

$string = explode(" ",$string);

$nums = count($string);

for ($i = 1; $i <= $nums; $i++)
{
$span = $span.$string[$i];
}

return $string[0]'<span>'.$span.'</span>';
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 14:55 #2
for ($i = 1; $i <= $nums-1; $i++)
Avatar billede ladbye Nybegynder
13. februar 2009 - 15:36 #3
Så vidt jeg kan se, så skulle den i din kode søge efter $tags, i teksten $tekst - og erstatte dem med $rep, der er en tom array?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 15:56 #4
det inholder et mellemrum for at splitte ordene... jeg har ikke testet det.. men det burde virke
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 15:59 #5
sorry.. jeg sover :P din ide var vel at fjerne h3 tagsne... så jeg erstatter dem med ingenting
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 16:02 #6
$span = $span." ".$string[$i];
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 16:05 #7
return '<span>'.$string[0].'</span>'." ".$span;
Avatar billede ladbye Nybegynder
13. februar 2009 - 22:36 #8
Mit ønske er ikke, at fjerne <h3>-tags'ene, men derimod foretage en handling på det der er inde i de tags.

Det drejer sig om nogle headings på min side (i Joomla!) der bliver output'ed på en speciel måde, hvor der inde i nogle divs, ligger disse <h3>-tags. Det er en funktion i Joomla! der laver et modul, hvor der bl.a. er heading på - og det er denne heading der skal formateres.

Eksempel - Output:
<div class="module"><h3>My Headings</h3></div>

Eksempel - Efter Funktion
<div class=module><h3><span class="klasse">My</span> Heading</h3></div>

Altså så den finder første ord i <h3>-tagget og lægger en span omkring det ord.
Avatar billede ladbye Nybegynder
18. august 2010 - 12:16 #9
Gammel tråd - lukkes.