Avatar billede Kristian H Nybegynder
12. februar 2009 - 12:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server Error in '/' Application.

Jeg har set at der er flere der har haft samme problem som jeg, men jeg kan ikke finde et svar som hjælper mig.
Jeg har et webhotel hos surftown, men kan slet ikke få nogen af mine asp.net sider til at virke. Fejlen lyder sådan her:

Server Error in '/' Application.
________________________________________
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Jeg har kontrolleret at asp.net version er sat til 2.0
Problemet er at jeg ikke en gang kan få de mest simple asp.net sider til at virker. Hvis jeg opretter en standard side og ikke gør mere ved den og kopiere den over på serveren får jeg samme fejl.

Hvis jeg i .aspx filen fjerner CodeFile="filename.aspx.cs" kan siden godt vises.
Jeg har testet med asp.net version 2.0/2.5./3.5 sider.

Håber i kan hjælpe da jeg har et projekt som skal uploades inden længe.

Mvh
Kristian
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2009 - 12:41 #1
hvis du gør hvad der står - altså piller ved din customErrors i web.config - burde du få en lidt mere sigende fejlmelding.
Avatar billede softspot Forsker
12. februar 2009 - 13:46 #2
Er du sikker på at serverens version er sat til .NET 2.0+?

Jeg har før oplevet at selvom jeg rettede mode på CustomErrors i web.config til "Off", så fejlede den stadig med samme meddelelse. I disse tilfælde, var det fordi formatet af web.config var ukendt for .NET 1.1 når det var et .NET 2.0+ site jeg havde lagt på serveren...
Avatar billede Kristian H Nybegynder
12. februar 2009 - 14:23 #3
Bah.... fejl fundet. Ja webhotellet var sat til 2.0, men hjælper jo ikke så meget når man sidder og koder i 3.5. Suk, det var lige en brain fart fra min side
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. februar 2009 - 14:23 #4
Jeg tror det er fordi du publisher forkert. Hvis jeg ikke tager helt fejl, har du bare kopieret filerne fra Webside projektet, over på serveren.

Det du i stedet skal gøre, er at højreklikkke på dit webprojekt, og trykke "Publish Web Site". Du kan publishe direkte til en ftp-adresse, men jeg pleier nu at publishe til en lokal mappe, og manuelt kopiere alle filer fra publishmappen til serveren.
Avatar billede Kristian H Nybegynder
18. februar 2009 - 13:56 #5
Lukker. Fandt jo selv ud af det.
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2009 - 18:40 #6
tak for hjælpen...