Avatar billede xxx222 Nybegynder
12. februar 2009 - 10:29 Der er 10 kommentarer

Vis billede udfra valg i drop down

Hermed et ret så indviklet problem. Mit ønske er at jeg på en bestillingsside kan få trukket et billede ud af det produkt brugeren vælger i en drop down boks på siden.

Det bøvlede ligger i at bestillingsiden i forvejen indeholder 3 drop down bokse som loader afhængig af hinanden:

Boks 1 viser alle mærker
Boks 2 viser produkter indenfor det valgte mærke
Boks 3 viser selskab indenfor det valgte mærke

Alle data trækkes ud af en database. Jeg har altså brug for at vide om nedenstående kodestump kan udbygges til at vise et billede hvor stien er defineret i databasen. Biledet skal vises udfra valget i boks 2.

Kode:

//////////        Starting of first drop downlist /////////
?>
    <tr>
        <td width="105"><font face="Verdana" size="2">Mobil:</font></td>
        <td width="426" colspan="2"><font face="Verdana" size="2">
<?
echo "<select name='cat' onchange=\"reload(this.form)\" style='border: 1px solid #B6186D;'><option value=''>Vælg mærke</option>";
while($noticia2 = mysql_fetch_array($quer2)) {
    if($noticia2['cat_id']==@$cat){echo "<option selected value='$noticia2[cat_id]'>$noticia2[category]</option>"."<BR>";
    }
    else{echo  "<option value='$noticia2[cat_id]'>$noticia2[category]</option>";
    }
echo "</select>";
?>
        </font>
        </td>
    </tr>
<?
//////////////////  This will end the first drop down list ///////////

//////////        Starting of second drop downlist /////////
?>
    <tr>
        <td width="105"></td>
        <td width="426" colspan="2"><font face="Verdana" size="2">
<?
echo "<select name='subcat' onchange=\"reload2(this.form)\" style='border: 1px solid #B6186D;'><option value=''>Vælg model</option>";
while($noticia = mysql_fetch_array($quer)) {
    if($noticia['subcategory']==@$subcat){echo "<option selected value='$noticia[subcategory]'>$noticia[subcategory]</option>"."<BR>";
    }
    else{echo  "<option value='$noticia[subcategory]'>$noticia[subcategory]</option>";
    }
echo "</select>";
?>
        </font>
        </td>
    </tr>
<?
//////////////////  This will end the second drop down list ///////////

//////////        Starting of third drop downlist /////////
?>
    <tr>
        <td width="105"></td>
        <td width="426" colspan="2"><font face="Verdana" size="2">
<?
echo "<select name='thirdcat' style='border: 1px solid #B6186D;'><option value=''>Vælg selskab</option>";
while($noticia3 = mysql_fetch_array($quer3)) {
    echo  "<option value='$noticia3[thirdcat]'>$noticia3[thirdcat]</option>";
}
echo "</select>";
?>
        </font>
        </td>
    </tr>
<?
//////////////////  This will end the third drop down list ///////////

?>

Lad mig høre hvad I tænker? :)
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2009 - 11:31 #1
ved hvilken af de 3 dropdowns skal der vises et billede?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
12. februar 2009 - 11:41 #2
Billedet skal vises udfra valget i boks 2
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2009 - 11:57 #3
så det skal vises samtidig med at den 3 select fyldes?

har du navnet på billedet i databasen, eller hvordan har de relation til databasen?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
12. februar 2009 - 12:19 #4
Korrekt - processen må ikke ødelægge at select 3 fortsat udfyldes. DB'en opbygges således:

Tabel navn: subcategory

subcategory      pris    billede
6110 Navigator  3500    http://www.xxx.dk/pics/xx.jpeg

Håber ovenstående besvarer dit spørgsmål

Blot for at understrege kravet endnu engang, så vil hver vare have hver sit billede som skal vises når varen vælges i select3
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2009 - 13:27 #5
hvordan ser din $quer3 ud?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
12. februar 2009 - 13:35 #6
Hvis det er i DB'en du mener, så ser 3'eren således ud:

Subcat              thirdcat
3110 Classic        Sonofon
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2009 - 13:40 #7
nej, jeg tænkte på indholdet af $quer3
Avatar billede xxx222 Nybegynder
12. februar 2009 - 14:02 #8
Jeg er desværre ikke helt med.. :(

3'eren indeholder i dette tilfælde en række selskaber.

Vælges eksempelvis Nokia i boks 1, vises alle Nokia modeller i boks 2, hvorefter boks 3 viser alle selskaber som Nokia modellen sælges til.

Lad mig høre lidt mere detaljeret hvis du er på jagt efter anden info :)
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2009 - 14:24 #9
det kunne være noget á la:

SELECT * FROM category WHERE id='$id'

eller noget i den retning
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:14 #10
kan vi lukke hér?