Avatar billede rince Nybegynder
10. februar 2009 - 22:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kørsel timer ud hos Surftown

Hej

Jeg har lige skiftet udbyder til Surftown og har nu fået lidt problemer med kørsel af et par af mine php-scripts.

De tager normalt 1-2min at køre, men efter jeg er kommet over på surftowns server så timer siden ud (bliver blank) efter præcis 22 sekunder.

Jeg har prøvet at lave en .htaccess fil i mappen og ændre på max_execution_time, men det hjælper desværre ikke. Surftown support svarer ikke, så jeg vil høre om det er noget I kan hjælpe med?
Avatar billede psychopixi Nybegynder
10. februar 2009 - 22:06 #1
Hos hostede servere kan du normalt ikke selv ændre på max_execution_time.
Prøv at køre phpinfo() og se efter max_execution_time der. Så kan du se hvad den er for netop din host.
Avatar billede rince Nybegynder
10. februar 2009 - 22:13 #2
30 sekunder - men det står den også til hos min tidligere udbyder hvor den uden problemer kunne køre i 5-10min hvis jeg havde lyst til det.
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. februar 2009 - 22:21 #3
Hvad er det for et script som du vil have til at kører i mere end 30 sekunder ??
( og i de 30 sekunder er selvfølgelig ikke den tid som det tager dig at hente resultatet af script til din browser )
Avatar billede rince Nybegynder
10. februar 2009 - 22:28 #4
Det henter nogle data ned fra nogle samarbejdspartneres hjemmesider. Og det kan snilt tage over 30sek hvis der er lange svartider eller mange data.

Og som det ser ud lige nu så kan set ikke splittes op desværre.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2009 - 22:32 #5
Prøv efter hvert kald til dine samarbejdspartneres hjemmesider, at kald flush(), måske det kan gøre et forskel.
Jeg har i forbindelse med noget lign. lavet noget kode, som skrev en masse data ud til en hidden div og så flush(), det gjorde faktisk at et script som tidligere timede ud, kunne køre i meget LANG tid.
Avatar billede rince Nybegynder
11. februar 2009 - 07:34 #6
Super. Det var ikke lige præcis flush(), der gjorde det - men mere det du sagde med at skrive data ud i en usynlig div.

Og man kan sige at når man skrive så meget data ud, så er en flush nu nok meget fornuftig.

Men det virker nu, så jeg takker mange gange - smid et svar så får du mine point :D
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. februar 2009 - 08:16 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. februar 2009 - 08:47 #8
Takker for point.
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 09:14 #9
Nå men det viser sig at når disse scripts bliver kaldt via et cronjob så timer de stadig ud efter 20sek. Selvom de virker fint når de køres igennem en browser. Er der nogen der har lidt ideer til hvordan det kan afhjælpes?
Avatar billede rince Nybegynder
18. februar 2009 - 09:18 #10
Skal nok give nogle flere point hvis I kan hjælpe mig videre :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. februar 2009 - 18:21 #11
Problemet er jo så der ikke sendes output til browseren. Men hvordan man kan omgå den, ved jeg desværre ikke.
Så flere point hjælper ikke med et svar fra mig. :o(