Avatar billede hkf0305 Nybegynder
08. februar 2009 - 00:52 Der er 1 løsning

ftp zip folder - hvordan?

Hej.
Jeg har forsøgt at få en ftp-session til at overføre en zip-fil fra en ftp-server til min lokale maskine, men uden held.

Første problem er, at de zippede filer på serveren tilsyneladende ligger som zippede folders - og derfor bliver den zippede folder godt nok overført, men uden den zippede csv-fil, som skulle ligge i zip-filen. Den overførte fil/folder er altså tom.
Hvad skyldes det?

Andet problem er, at jeg meget gerne skulle have ftp-sessionen til at udpakke zip-filen, men jeg har ikke kunnet finde en ftp-command, der gør det. Findes der en command, som udpakker en zip-fil, inden den lægges på min lokale maskine?

Mit meget primitive program ser ud som følger:

ftp -i -s:command.txt
(dette står i en bat-fil, som kalder kalder en cammnd.txt med følgende indhold:)

open ftp.xxx.dk
BrugerNavn
PassWord
CD /FolderNavn
get Test.ZIP
bye

Tak for hjælpen.
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
08. februar 2009 - 02:00 #1
Fandt en løsning:
Der skulle "" rundt om zip-fil-navnet:

open ftp.xxx.dk
BrugerNavn
PassWord
CD /FolderNavn
get "Test.ZIP"
bye