Avatar billede lmejding Nybegynder
07. februar 2009 - 10:14 Der er 3 kommentarer

Hvorfor modtager jeg to email?

Hejsa

Jeg kan sgu ikke dreje denne.

Jeg har en database med modtagere, jeg kører et loop, der sender en mail til hver modtager. jeg burde kun modtage een mail pr modtager - men jeg modtager to mails pr. modtager.

Det mest underlige er at første gang jeg sender til listen modtager jeg kun een pr. modtager - efterfølgende modtager jeg to mails pr. modtager

Kan nogen regne ud hvorfor?

<%

htmlformatering = "Hej med dig, Ole"

Select Case request("liste")

Case "ikke_klub"
        Set hent_alle = Conn.Execute("Select epost from test_modtagere where afmeldt='tilmeldt' AND (klub Is Null)")

Case "klub"
          Set hent_alle = Conn.Execute("Select epost from test_modtagere where afmeldt='tilmeldt' AND klub='checked'")

Case "alle"
          Set hent_alle = Conn.Execute("Select epost from test_modtagere where afmeldt='tilmeldt'")
End Select

Do While Not hent_alle.EOF
Set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
modtager=hent_alle("epost")

msg.Silent = True
msg.From = "lars@xxx.dk"  'Afsender E-mail
msg.FromName = "xxxx"
msg.Charset = "iso-8859-1"

msg.AddRecipient modtager

msg.Subject = emne
msg.Body = htmlformatering

if not msg.Send("mail.xxxx.dk" ) then
  Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
  Response.write "Meddelelsen er nu sendt til:" & modtager & antal
end if
Set msg = nothing
modtager=""
hent_alle.MoveNext

Loop

Set hent_alle = nothing
Conn.Close

%>
Avatar billede tjp Mester
08. februar 2009 - 12:53 #1
Hvordan blir variablen 'antal' sat? Prøv evt at tjek hvor mange gange der loopes - svarer det til antallet af modtagere eller indeholder 'hent_alle' dobbelt så mange?

PS Du ville forresten glæde en gammel mand hvis du omdøbte 'hent_alle' til Modtagere eller Modtagerliste.. ;-)
Avatar billede lmejding Nybegynder
09. februar 2009 - 13:05 #2
antal bruges bare til at tælle hvor mange gannde løkken kører.
Det er antallet af mails, der er fordoblet - ikke antallet af records.

Jeg har prøvet at flytte scriptet til et andet webhotel - og her kører det fint - kan det være en fejl hos dandomain?

hent_alle har jeg brugt i årevis ;-)
Avatar billede tjp Mester
09. februar 2009 - 13:48 #3
Tja, hvis antallet af loops svarer til antal af records, og der kun er ét Send indenfor loopet, så må det jo næsten være hos webhotellet fejlen ligger... især når det hjælper at flytte. ;-)