Avatar billede shemeri Praktikant
03. februar 2009 - 16:59 Der er 1 kommentar

visual studio setup project and localization

Hej,

Jeg har lavet et program hvor jeg bruger localization i forms. Dvs. brugeren kan vælge mellem flere sprog i opsætning i programmet, der gemme jeg det valgte sprog i settings fil Properties.Settings.Default.

Den valgte sprog er så loaded fra settingsfilen hver gang man starter programet ved at gøre dette i Main() method:

  Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = new CultureInfo(Properties.Settings.Default.language);

Jeg henter den gemte sprog i settings fil og loader den fra localization resource filen.

Alt fungerer som det skal når jeg køre programet fra debug folderen, hvor der er 2 sub-folder som hedder da-DK og en-GB som indeholder de resource filerne for de sprog.

Problemet er dog når jeg laver en Setup Project for at installere programmet automatisk. De 2 folder/resourcefilerne kopies ikke!! Som om de resourcefiler er ikke en del af setup project og derfor loades der den default sprog kun når man starter programmet uanset hvilken valg man har!

Hvad kan jeg gør for at løse problemet?

Jeg prøvede at vælge de resourcefiler og i deres properties valgte jeg copy always, men det virker ikke!
Avatar billede shemeri Praktikant
08. februar 2009 - 17:29 #1
Er der ikke nogen der kan hjælpe??