Avatar billede scientific Praktikant
30. januar 2009 - 01:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mangler 61,1 GB plads - unknown/unscanned

Min computer kørte i en periode fyldt til randen. Jeg fik en ekstern hard disk og fik 40+ gb i starten af januar. Nu er min HD fyldt på pc'en igen, men ikke med filer jeg har tilføjet !

Computeren er en IBM Thinkpad T61 med 160 GB HD, Vista og Norton.

Jeg har scannet mine filer med SpaceMonger, som viser 61,1 GB "Unscanned" fordelt på 7 mapper:
C:\programData\symantec\Srtsp\Quarantine
C:\programData\symantec\Srtsp\srtETmp
C:\RRbackups
C:\System Volume Imformation
C:\Users\All Users\Symantec\Srtsp\Quarantine
C:\Users\All Users\Symantec\Srtsp\SrtETmp
C:\Windows\Csc

Hvor er min plads blevet af ??

Jeg har forsøgt at slå systemgendannelse fra. Så der er pt. ingen gendannelsespunkter, når jeg ser oversigten i "Egenskaber for System" - "Systembeskyttelse". Har slået det til igen og synes der burde være et enkelt systemgendannelsespunkt, men.. ?
Laver et manuelt netop nu.

Har desuden forsøgt at skrue ned for størrelsen af Offlinefiler via kontrolpanel - netværk og internet - offlinefiler - diskforbrug. Er sat ned fra (vist nok) 30gb til 10 gb.

Det hjælper ikke en sk*d. Hvor bliver min plads af ?

I øvrigt har jeg forgæves forsøgt at få adgang til Windows\csc-mappen for at se om problemet lå der, da jeg via google har set andre med problemer i den mappe.

Hjælp !!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2009 - 08:16 #1
Det kan være flere forskellige ting.

Af den ikke så farlige slags kan det være noget konfigurativt sof f.eks. shadow Copy af filer, windows temp files og andet

af den farlige slags kan det være at din maskine er kompromitteret og at nogen anvender dn maskine som filserver til opbevaring af porno og warez.

Prøv med diskoprydning, prøv at slet mails og komprimmer mapper. Prøv at se om derer noget trafik til og fra din maskine som ikke skal være der
30. januar 2009 - 09:04 #2
... check også din Symantec/Norton 's Quarantine via selve programmet...
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2009 - 12:49 #3
Avatar billede scientific Praktikant
04. februar 2009 - 21:20 #4
Bufferzone:
Jeg ved ikke hvordan jeg gør de ting du foreslår :/

Karise_larry:
Checke den? kan du uddybe + evt. skrive 2 linier om hvordan jeg gør dette?

Treatmenice:
Jeg har forsøgt dette tidligere - og igen i dag med samme resultat. Jeg får meldingen: "Der blev ikke fundet nogen elementer, der passer til forespørgslen."

Har ledt på nettet efter en løsning uden held.
05. februar 2009 - 19:56 #5
... start Symantec/Norton's "hovedprogram" (Se i startmenuen) og kig i en mappe/folder/punkt der sansynligvis hedder noget i retning af [Quarantine] og se hvad der ligger der... som ka' slettes HELT...

(Jeg har ikke selv Symantec/Norton mere !!!)
Avatar billede scientific Praktikant
08. februar 2009 - 17:52 #6
Utroligt at det skal være så besværtligt. Jeg har søgt på google og fundet en guide til at slette quarantine i Norton 360... Man skal hente et separat program, kaldet Norton Security Scan. Hvorfor ikke bygge det ind i programmet????

Anyways.. jeg kører programmet nu, men kan også læse mig til at filerne i quarantine ikke fylder særligt meget, så jeg har meget lave forhåbninger for løsning af mit problem med de manglende 60 GB plads via sletning af quarantine-filerne.
Avatar billede scientific Praktikant
08. februar 2009 - 17:56 #7
Mappen med quarantine-filer er i øvrigt med i den liste af mapper, jeg ikke har adgang til jf. ovenstående. Jeg kan ikke slette filerne som øvrige, almindelige filer.
Avatar billede scientific Praktikant
09. februar 2009 - 23:22 #8
Jeg har nu forsøgt at slette min Quarantine-mappe i Norton ved at starte computeren i fejlsikret tilstand. Her opdagede jeg tilfældigvis at mit problem faktisk er mappen "RRbackups" på C-drevets rod. Den fylder 64,1 GB !!!!!
Fordelt på:
C:\RRbackups\C\0 med 21,3 GB og
C:\RRbackups\C\1 med 42,8 GB

Så nu vil jeg droppe at rode med min Quarantine og i stedet forsøge at finde ud af hvad denne mappes filer betyder og hvordan jeg sletter dem / konsekvens ved sletning.
Avatar billede scientific Praktikant
10. februar 2009 - 00:01 #9
Jeg fandt problemet i den ovennævnte RRbackups-mappe. Har slettet begge sikkerhedskopier og har dermed sikret mig ca. 64 GB plads !
Oprydningen kunne foretages via start, Alle Programmer, Thinkvantage, Rescue and Recovery, Udvidet, Slet sikkerhedskopier.
Det er for sygt at 2 sikkerhedskopier skal fylde så meget.

Tak for jeres input, selvom det var det, der løste mit problem.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 01:40 #10
Det er System Restore som er skyld i din manglende plads som treatmenice påpeger. Har selv været igennem fasen hvor Vista lige skal "sætte sig" ved indkøb at harddiske og flytning af data.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2009 - 08:12 #11
glemte lige at du måske skal slå uac fra og blive superadministrator for at udføre seancen.

hvis vista ikke udfører det du laver i comando promt er der noget andet der spærrer.

det kan være derfor du ikke kan udføre den men den er jo i dit tilfælde ret vigtig