Avatar billede nwn Nybegynder
29. januar 2009 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsætte prik ved link, ved hover

Hej.

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil have placeret denne velkendte prik, til venstre for et link, man har musen over.

Tegnet jeg snakker om, er: •

Men hvilken metode, er den smarteste? Jeg vil ikke ud i noget JavaScript, men derimod CSS. Hvilken metode er mest korrekt osv?

Jeg ved f.eks. det kan laves sådan: (Hvis dokument baggrunden er hvid)

<a href="www.adresse.dk"><span style="color: #FFFFFF">•</span> Link</a>

Men jeg synes denne måde, er helt forkert kodning. Nogle der kan komme med nogle smarte og simple eksempler?
Avatar billede ssv Nybegynder
29. januar 2009 - 20:56 #1
Læg prikken som baggrund i a-taget.
Du kunne gøre noget alá dette:

<style type="text/css">
a { }
a:hover { padding-left: 15px; background: url(linktilprik.her) no-repeat left center; }
</style>
Avatar billede nwn Nybegynder
31. januar 2009 - 14:01 #2
Tak. Vil du et smide et svar =) ?
Avatar billede ssv Nybegynder
03. februar 2009 - 20:59 #3
Og et svar skal du få :-)