Avatar billede pumpin Nybegynder
29. januar 2009 - 19:07 Der er 1 kommentar

Ekspotere html til word.

Hej Eksperter.

jeg er igang med at lave en side, hvor det er jeg har brug for at kunne tae en stump html og smide det til en method som så laver en word fil man kan download..

det kan jeg i sin forstand sagtens. men da jeg får brug for denne funktionalitet på en del af mine sider så ville det være fedt at det hele lå pakket lidt ind i en klasse.

Jeg har pt. det her kode:

public enum ExportType
    {
        Word,
        Excel,
        Html
    }

    public class Export
    {
        private ExportType _exportType = ExportType.Word;

        private string _markup;
        public string Markup
        {
            get { return _markup; }
            set { _markup = value; }
        }

        public Export(ExportType type)
        {
            this._exportType = type;
        }

        public void Generate()
        {
            if(string.IsNullOrEmpty(_markup))
            {
                throw new Exception("U have not defined the markup for the output filter. # Export.cs #");
            }

            string strBody = "<html>" +
            "<body>" +
                "<div>Your name is: <b>troels</b></div>" +
                "<table width='100%' style='background-color:#cfcfcf;'><tr><td>1st Cell body data</td><td>2nd cell body data</td></tr></table>" +
                "Ms Word document generated successfully." +
            "</body>" +
            "</html>";
            string fileName = "MsWordSample.doc";
            // You can add whatever you want to add as the HTML and it will be generated as Ms Word docs'
            System.Web.HttpContext.Current.Response.AppendHeader("Content-Type", "application/msword");
            System.Web.HttpContext.Current.Response.AppendHeader("Content-disposition", "attachment; filename=" + fileName);

            //System.Web.HttpContext.Current.Response.Clear();
            System.Web.HttpContext.Current.Response.Write(strBody);
        }

det virker super fint.. der er bare lige en ting, når jeg åbner min word fil så er alt det html fra selve siden der også fordi jeg udskriver jo mit "word html" til denne side.

men hvordan kommer jeg rundt om dette ?? så jeg bare kan kalde min Generate method opg så popper den der download denne fil ting frem men indholdet af filen er kun det som min klasse har modtget i markup variablen og ikke også det fra den normale side. ? ?
Avatar billede pumpin Nybegynder
29. januar 2009 - 19:11 #1
jeg bruger alm. html og ikke XML fordi det er til word 2000 og frem ad.