Avatar billede trajkovski Nybegynder
26. januar 2009 - 11:57 Der er 5 kommentarer

Require (importere kode fra et andet module)

Hej

Jeg har for lang tid siden kodet i PHP, hvor jeg ofte benyttede mig af kommandoen "Require", hvormed jeg kunne importere kode fra nogle standardprocedurer. Er der en måde, hvorpå man kan gøre det samme i VBA?

Det, jeg gerne vil kunne, er at oprette et module, som gør nogle ting, som samtlige af min makroer skal udføre, og så importere koden hver gang en given makro køres. Så behøver jeg kun at ændre koden ét sted, hvis jeg skal foretage ændringer.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 11:26 #1
Du burde kunne gøre det samme som i VBScript
Call IncludeFile("DivaConst.vbs")
Avatar billede nijope Nybegynder
10. februar 2009 - 22:02 #2
Jeg savner selv denne funktionalitet - og har google't den halve verden. MAN KAN IKKE!

Du kan dog fyre en RC = wshell.run "cssript  mit.vbs xx, xx" med WaitOnReturn True, og så ud fra returkoder(RC) wscript.quit nn
styre den videre afvikling af det kaldende script
Avatar billede stalle Nybegynder
17. februar 2009 - 16:45 #3
Sub IncludeFile(sPath)
  Dim FSO1, s1, TS1
  Set FSO1 = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set TS1 = FSO1.OpenTextFile(sPath, 1, False)
      s1 = TS.ReadAll
      TS1.Close
    Set TS1 = Nothing
  ExecuteGlobal s1
  Set FSO1 = Nothing
End Sub
Avatar billede stalle Nybegynder
10. marts 2009 - 18:21 #4
Og hvad er enden af det blevet ???
Avatar billede stalle Nybegynder
26. september 2012 - 08:09 #5
Jeg går ud fra, at det er sikkert og antage, at problemet ikke er blevet løst.