Avatar billede trajkovski Nybegynder
23. januar 2009 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksekver kode for hver hundrede

Hej

Jeg har en tæller (i), som bliver forøget med én, hver gang en løkke bliver gennemført. Jeg vil gerne have, at der kommer en boks op, som fortæller, at nu er løkken blevet gentaget 100 gange, 200 gange, 300 gange osv. Jeg vil altså gerne have at vide, hvor langt den er nået for hver hundrede.

Følgende kode står inde i løkken:
i_hundreder = i / 100

If i / 100 = Len(i_hundreder) Then
    MsgBox "i = " & i

End If

Min kode eksekveres fint, og det virker ved de første hundrede, men så vises der ikke en boks igen. Hvordan kan det være?
Avatar billede trajkovski Nybegynder
23. januar 2009 - 12:49 #1
Jeg har fundet en løsning.
Avatar billede softspot Forsker
23. januar 2009 - 16:18 #2
Ja, og det var naturligvis at benytte operatoren mod

if i mod 100 = 0 then
  ' gør det der skal gøres for hver 100 iterationer
end if

NB: det et god skik at dele sine løsninger når man selv finde den - Eksperten er trods alt et erfaringsdelingsforum... :-)
Avatar billede trajkovski Nybegynder
23. januar 2009 - 18:49 #3
Det var faktisk ikke min løsning. Min løsning var denne:

    i_hundreder = i / 100

    If Len(i_hundreder) = 1 Then
    Application.StatusBar = "Nu er der sammenkædet " & i & " personer..."
    End If

Men din er meget bedre, da den også tager højde for, hvis i > 900, og så behøver jeg ikke strengen i_hundreder, hvilket sparer computerkraft.

Jeg opretter et nyt spørgsmål ved navn "Eksekver kode for hver hundrede 2", sådan at du kan få nogle point :)

En sidste ting du måske kan hjælpe mig med. Jeg har dette stående efter min løkke lige før "End Sub": Application.StatusBar = False
Mit problem er bare, at den ikke eksekveres, sådan at den f.eks. stadig skriver, "Nu er der sammenkædet 900 personer..." i statusbaren.
Avatar billede softspot Forsker
23. januar 2009 - 20:45 #4
Det er fordi statusbar ikke eksisterer på application.objektet - det er en browserting og har ikke noget med serverkoden at gøre. Hvis du skal (og browserens ejer giver dig lov), så skal du efterlade et script i siden som ændrer statusbaren:

<script type="text/javascript">
window.status = "Nu er der sammenkædet 900 personer...";
</script>
Avatar billede softspot Forsker
23. januar 2009 - 20:48 #5
Ups! Der skal naturligvis smide en tom streng i window.status og ikke den streng du ville slette... :-)