Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 16:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HTTP post fil + variabel

Hey eksperter.
Jeg sidder med et problem vedr. http headers ved et http post af en fil.

Jeg ønsker at uploade en fil direkte via. en winsock applikation. Min http header ser således ud;

POST /upload.pl? HTTP/1.0
Host: xxx.dk
Content-Type: multipart/form-data, boundary=YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Length: 4423

--YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Disposition: form-data; name="serverport"; serverport="1234"
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Disposition: form-data; name="file"; file="screenshot.JPG"
Content-Type: application/octet-stream

Problemet er så, at jeg ikke kan få serveren til at 'fange' serverporten.. dog bliver billedet bliver uploadet fint.
Jeg vil tro at jeg har skrevet headeren forkert (serverport delen, der burde være x-www-form-urlencoded, men ved det virkelig ikke.. 200 points for at løse mine frustrationer!
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 17:36 #1
Prøv

POST /upload.pl? HTTP/1.0
Host: xxx.dk
Content-Type: multipart/form-data, boundary=YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Length: 4423

--YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Disposition: form-data; name="serverport"

--YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Disposition: form-data; name="file"; file="screenshot.JPG"
Content-Type: application/octet-stream
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 17:37 #2
Hov, glemte en header - Du konstuerer selv POST'en, ikke?

POST /upload.pl? HTTP/1.0
Host: xxx.dk
Content-Type: multipart/form-data, boundary=YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Length: 4423

--YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Disposition: form-data; name="serverport"
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded

--YH38MnAcKTdMpbBRYuA46vYqx8R7Kpqv
Content-Disposition: form-data; name="file"; file="screenshot.JPG"
Content-Type: application/octet-stream
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 17:44 #3
coderdk:
Tak for svaret, men det hjalp desværre ikke :(

Den protesterer, hvis jeg laver det linjeskift du har mellem name="serverport" og 1234
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 17:45 #4
prøver lige dit 2. forslag
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 17:48 #5
POST /upload.pl? HTTP/1.0
Host: qdk.dk
Content-Type: multipart/form-data, boundary=PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM
Content-Length: 4412

--PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM
Content-Disposition: form-data; name="serverport"
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded

Content-Disposition: form-data; name="file"; file="screenshot.JPG"
Content-Type: application/octet-stream

Får fejl tilbage på den her :(
Hvis jeg skipper linjeskiftet, ligesom før, får jeg ingen fejl - men serverport bliver ikke opfanget
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 17:50 #6
Nej, du glemmer boundary:

POST /upload.pl? HTTP/1.0
Host: qdk.dk
Content-Type: multipart/form-data, boundary=PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM
Content-Length: 4412

--PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM
Content-Disposition: form-data; name="serverport"
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded

--PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM
Content-Disposition: form-data; name="file"; file="screenshot.JPG"
Content-Type: application/octet-stream

...fil her...
--PiUSKNjcBxGIOZve0O8iEZVQUXqmiyYM--
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 17:54 #7
læg et svar.. du er http protokollens mester ;)
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 19:12 #8
skriv en personlig meddelelse til mig, hvis du gerne vil have pointsne :) jeg lukker topic
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 19:12 #9
kan jeg ikke slette topic? :(
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 19:21 #10
Ok, jeg fik ikke megen tid til at svare? ;P
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 19:22 #11
Nej man kan ikke slette, de bliver arkiveret, så man kan søge, hvis man måske har lignende problemer :)
Avatar billede whoot Nybegynder
21. januar 2009 - 19:37 #12
okay.. det var mere fordi jeg ville fjerne noget af det jeg havde skrevet.... er det ikke muligt?

du kan forresten sagtens få pointsne, det var fordi jeg ville slette topic :(
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 19:47 #13
hehe ok - det går nu nok