Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 09:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Iniviter en ven?

Hej :)

Nogle der kan lave et inviter script? Eller har et liggende?
Det skal være med ref nr. der bliver gemt i sql tabel.

Det brugeren der invitere skal indtaste er:
Navn på ny bruger
Email til ny bruger
Også en hilsen

I den mail der bliver sendt skal der være et link og det skal være sådan her: http://www.mlz.dk/getpen/register.php?ref=også ref nr.

Håber i forstår.

Mvh Benjamin
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
20. januar 2009 - 10:21 #1
Øhh i hvilket kode? .asp, PHP, eller?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. januar 2009 - 10:23 #2
Vi er i PHP kategorien.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 10:25 #3
PHP tak :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 11:31 #4
Det må du da nemt kunne lave selv. :o)
Det er jo bare en formular og en korrekt tabel og et link. :o)
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 11:56 #5
Har du nok ret i jakob.

Men hvis der nu var en der havde noget til og ligge :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 12:07 #6
True. :o)
Men du ville nok ikke kunne smide det direkte ind i dit system alligevel.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 12:11 #7
Nej men det kan vel rettes lidt til :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 12:33 #8
//Login.
session_start();
....
$_SESSION['bruger_id'] = $data_fra_tabel;

//Formular
<form action="tipven.php"...>
Navn <input ...>
Email <input ...>
Besked <textarea ...>
<input type="submit" ...>
</form>

//Tipven.php
//Indsæt data i tabel, navn, email og ref-nummer = $_SESSION['bruger_id'];
//Send email med link:
http://www.mlz.dk/getpen/register.php?ref=$_SESSION['bruger_id'];
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 12:38 #9
Det forstår jeg ikke rigtig?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 12:52 #10
Nej, det tænkte jeg jo sjovt nok. :o)
Kan du kode eller er du copy/paste typen ?
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 12:55 #11
Lidt af hvert.
nogle gange copy/paster jeg. Men kan godt ændre i det.
det jeg ikke forstår er

//Login.
session_start();
....
$_SESSION['bruger_id'] = $data_fra_tabel;
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 12:59 #12
Du har et login script ikke ?
Der skal du så gemme USER_ID i en session, hvis ikke du allerede gør det.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 16:23 #13
baaa ha ha hah!! benjaboy du kan ikke tilrette eller kode!! du kan kun!! copy/paste.. altså hvis du ikke engang forstår hvad det er jakobdo har vist dig...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 16:25 #14
Har du nok ret i jakob.

Men hvis der nu var en der havde noget til og ligge :)
----------------------------------------------------
baaa ha ha hah!! du ville hellere bruge tid måske meget tid på at få et svar på exp...
end at bruge de 30 sek det nu engang tager at lave
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. januar 2009 - 18:54 #15
j_rawen>>Håber dig og benjaboy kender hinanden. Ellers er det da en mærkelig måde at tiltale mennesker på.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
20. januar 2009 - 18:56 #16
michael_stim->
Kender ham slet ikke. Og jeg vil også mene at det ikke er den rigtige måde.

Mvh Benjamin
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 20:47 #17
Om de kender hinanden eller ej, så vil jeg faktisk mene j_rawen har fat i noget, jeg turde bare ikke skrive det så direkte. :o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. januar 2009 - 21:48 #18
Der skal alligevel snakkes pænt til hinanden. Og det er vel ikke så mærkeligt at spørge om hjælp i et hjælpeforum ;o)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 15:28 #19
okay.. her er noget hjælp !!!

LÆR PHP regn ikke med at du bare kan få forærret kode !!!
de folk her inde ALTSÅ eksperterne, har indvistere utrolige meget i hvad det nu er det de laver.. og hjælper med glæde alle der søger hjælp.. men men så er der folk som dig !!! der vil have færdig kode lige til at inkludere, så du ikke skal løfte en finger eller gøre noget for det selv!!!, men bare rolig du er ikke alene.. der er sågar folk som opretter en profil får hjælp og aldrig besøger siden mere.. JEG HADER JER.. JEG HADER JER ALLE SAMMEN.... NOOBS!!!!

her er nogle rigtig gode hjemmesider til at komme i gang med

www.phpeasystep.com

www.phpbegynder.dk

www.php.net
Avatar billede benjaboy Nybegynder
21. januar 2009 - 15:43 #20
j_rawen->
Kan godt mærke på dig at du hader mig/alle andre. Men du er vel en voksen mand. Så slå da lige noget koldt vand i blodet og tag det roligt. Det eneste jeg spørge om er faktisk noget hjælp på en hjemmeside der sjovt nok går ud på og hjælpe hinanden. Men undskyld da. Har faktisk næste arbejdet med php/html i 2 år. så lidt hjemmeside kan jeg da godt lave :)

Når tilbage til emnet. Jeg er selv gået igang med og kigge på det.
mit problem er bare at når bruger så har oprettet sig. Hvordan gør jeg så sådan at man kan se hvem der inviterede ham. Altså hvis jeg nu invitere jens. så når jens har oprettet sig som bruger. Så vil jeg have sådan at der kommer til og stå i min profil at jeg har inviteret jens. Håber i forstår det. :)?

Mvh Benjamin
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. januar 2009 - 15:49 #21
Så skal du have en tabel til at styre dette.
Da en bruger jo sagtens kan invitere flere brugere.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 16:32 #22
haha gid jeg var en voksen mand :P

du skal igang med noget tabel værk som f.eks:'

select form invites where to=$user

så du har en tabel som ser sådan her ud Måske??

invites------------------
-id---to---from---yes/no-
-1---jens---per---na-----

forstår du det?? og jeg kom ikke med svaret jeg uddyber bare hvad jakobdo skrev
Avatar billede benjaboy Nybegynder
28. januar 2009 - 16:27 #23
Har lavet en løsning.
Lukket
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. januar 2009 - 18:21 #24
Hvad blev din løsning?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 20:07 #25
baaa ha ha hah det var jo lige det jeg sagde :P hav er sådan en hit n' run gut