Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 18:27 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

opdater felt

Jeg har en form med nogle forskellige felter og det afhænger af en variable, hvilket felt der skal opdaterets når jeg trykker på en knap.

Troede jeg kunne bruge den her
Me.o$ & "dato" = date

men det virkede ikke, nogle der har et forslag?
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 18:31 #1
Hvis feltet dato skal tildeles værdien dags dato, kan du bruge flg.:

Me.dato = Date
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 18:32 #2
En mulighed er også at kanppen gemmer værdien i det rette felt i den tilhørende tabel.
Men kan ikke finde en funktion der kan det
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 18:34 #3
ja men det er bare det det, at
afhænigt af væredien i o$
kan det fx være Me.Tilbuddato eller Me.Ordredato der skal skrives i
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 18:38 #4
If Me.o$ = et eller andet then
Me.tilbuddato = noget
else:
Me.Ordredato = noget andet
end if
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 18:39 #5
Me(VariableContainingFieldName)
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 18:43 #6
Nej det virker ikke

I min form har jeg 6 forskellige dato felter de hedder alle EtEllerAndetdato altså de slutter på dato.
Afhænigt af hvilken værdi min VBA kode har skrevet i o$ er det i det tilsvarende datofelt dagsdato skal skrives
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 18:48 #7
Me(o$ & "dato")
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 18:54 #8
>>> terry

When I write this in my VBA code
    f = o$ & "dato"
    Me(f) = Date

I get a error messege Invalid use og Null
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 18:54 #9
Min kode fungerer! Det er spørgsmålet om, hvor mange If du indsætter. Indholdet af o$kan jo variere. Men hvor mange varianter kan der være tale om?

I dette tilfælde, er det nok bedre med en Select Case struktur, hvor du måler på o$:

Select Case Me.o$
Case Is = 1
Me.dato = Date
Case Is = 2
Me.dato = Date - 1
End Select

blot for eksemplets skyld
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 19:04 #10
Mugs

I dont think the field is named Me.o$
But Me.SomeField1DATO

where SomeField1 can be different and that part is ina variable o$
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 19:05 #11

I cant see your code so I cant be sure what is wrong but

f = o$ & "dato"
    Me(f) = Date

is the same as
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 19:06 #12
..

Me(o$ & "dato")
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 19:11 #13
<>>> mugs
    Det var også forkert af mig at afvise på den måde at det ikke virkede, men jeg var ikke toldmodig nog til at gennemtænke løsningen, det er jeg ked af.

<>>> terry
    Jeg har fået det til at virke

I jeg har fået begge løsninger til at virke så i får begge point

Er der en af jer der kan koden til en eller anden for for refresh af formen?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 19:15 #14
den har jeg selv løst, hvade bare stavet forkert i den jeg selv havde fundet
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 19:24 #15
Alt OK - Blot du fik det til at fungere.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 19:28 #16
Det er ikke helt oki, for vil jo gerne have din hjælp en anden gang, og så dur det jo ikke at være så kort for panden
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 19:40 #17
Det vigtigste her på eksperten er, at få tingene til at fungere. Der er mange måder at udtrykke sig på, nogle få gange er jeg blevet stødt over andre brugeres udtryksform. Dem har jeg så valgt at ignorere og lade andre løse deres problemer.

Der er ikke noget i dine bemærkninger, som får mig til at ignorerer dig. Udtryk som "det virker ikke", er jo blot en måde at udtrykke sig på, og det er absolut ikke noget der støder mig eller "jberiksen - Han kan rende og hoppe".

Opretter du nye spørgsmål på eksperten (og det gør du jo nok), så vil jeg da også prøve at komme med en løsning.