Avatar billede thomas_b Nybegynder
16. januar 2009 - 01:57 Der er 6 kommentarer

redirect VS. meta-Refresh - hjælp

Hej Eksperter...

Jeg kan ikke have denne kode på min side, den "crasher", jeg går ud fra at det er fordi den prøver afvikle script og redirect på samme tid...
response.redirect "?start="& Request.QueryString("run") &"&go=yes"

kan man sætte en timeout på redirect'en ??

Jeg kunne self. gå i gang med et META-tag:
<meta http-equiv="Refresh" content="1;url=blablabla

men det ville hjælpe mig meget at den bare kunne afvikles når scriptet er færdigt og ikke 1 sek. efter... håber der sidder nogle med det rigtige svar... :)
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2009 - 07:39 #1
Hvad præcis "crasher" din redirect med?

Der er ikke timeout på en redirect i ASP - så skal du enten bruge meta eller javascript.
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2009 - 09:29 #2
jeg ved ikke hvordan din side/kode er bygget op - men måske kan redirected løses ved bare at tilføje et sidenavn, fx

response.redirect "default.asp?start=" & Request.QueryString("run") & "&go=yes"
Avatar billede thomas_b Nybegynder
16. januar 2009 - 13:19 #3
Problemmet er lidt jeg har aldrig set den fejlside før...
Jeg plejer få en fejlside fra serveren op... men dette er en dejl gennereret fra min egen pc... der står bare "Websiden kan ikke vises...!"

Skal bruge et script der kun sender en videre nå hele asp-scriptet er loadet...

Har prøvet med <body onload="parent.location='blablablabla'"> men den loader også dette inden asp'en er færdig...
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2009 - 13:39 #4
hvis du kun får den intetsigende fejl er det svært herfra at vurdere om det er din redirect der fejler eller måske noget andet - der bør i hvert fald ikke være noget i vejen med den sidst foreslåede redirect.

Hvis du ikke allerede har gjort det så gør følgende for måske at få en bedre fejlbesked; funktioner - internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelse om uskadelige http-fejl"

medmindre du har gjort noget helt specielt vil al ASP være afviklet før HTML-siden bliver sendt til klienten - og først når klienten har loaded HTML'en vil en onload blive eksekveret. Så det lyder meget specielt det du oplever.

Prøv evt at lægge delen med din redirect online så vi kan se hvad der sker/ikke sker.
Avatar billede korup Nybegynder
17. januar 2009 - 20:44 #5
Hejsa

Fejlen kunne skyldes at siden du forsøger at redirecte til ikke findes.

Dit script ligger ikke i en undermappe til den fil du vil videre til?

/Korup

PS: Du kan måske få fejlen frem ved at lade din "script" side uden CODE altså en helt blank side, når denne er hentet, sætter du din kode ind igen og laver en REFRESH af siden.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:03 #6
lukketid?