Avatar billede nwn Nybegynder
15. januar 2009 - 17:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overflow på li-element, næste linie

Hej.

Jeg lister forskellige ting, ved at bruge li-elementer, med bestemt bredde. Alt teksten fucker så up, hvis et af li-elementerne har for meget tekst (Mere tekst end der kan være derinde). Det kan løses ved hjælp af overflow: hidden, men så hvis så f.eks er et mellemrum før sidste tegn i teksten, så hopper det sidste bogstav ned på næste linie, og så fucker det up igen.

Det skulle kunne løses ved at bruge divs og give dem en passende højde, men den ide holder jeg mig fra.

Jeg har kigget lidt på display, og prøvet bl.a. inline og forskellige table-ting, også uden held.

Kan det virkelig ikke løses på en simpelt måde?

Tak på forhånd.
Avatar billede ssv Nybegynder
15. januar 2009 - 18:38 #1
Har du defineret en fast højde og bredde på dine li-elementer?
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2009 - 21:57 #2
<ole>

style="white-space:nowrap"

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2009 - 22:00 #3
Avatar billede nwn Nybegynder
15. januar 2009 - 22:05 #4
ssv -> Ja en fast bredde, og så prøvede jeg med højde, men det blev noget værre rod.

olebole -> Mange tak for hjælpen, det virker =)

Vil du smide et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2009 - 11:24 #5
Det kommer her  =)

Forøvrigt understøtter IE:
    style="white-space:nowrap;text-overflow:ellipsis"

- hvilket giver det velkendte 'udeladelses tegn' ... de tre punktummer. Det er godt nok en proprietær MS-property, men ifølge CSS-standarden skal browsere, der ikke kender en bestemt property blot springe den over. Den skader således ikke  =)
Avatar billede nwn Nybegynder
16. januar 2009 - 16:01 #6
Gør det, det? Nej, det var en kommentar du smed =D

Smart funktion. Den vil jeg overveje at bruge (=
Avatar billede nwn Nybegynder
16. januar 2009 - 16:02 #7
Du må lige prøve at smide et svar igen =)
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2009 - 16:44 #8
Ups ... den står på fullblown influenza i disse dage, så der tænkes med tarmen  :D
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2009 - 21:45 #9
Tak for points  ;o)