Avatar billede radiohead Nybegynder
14. januar 2009 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk oprettede kontroller - gem værdier

Jeg har nogle kontroller der bliver oprettet dynamisk fra en database. Det er bare almindelige textboxes, dropdowns o.l der bliver brugt til en indtastnings-formular.

Lad mig demonstrere hvordan en af de simple formularer vises på siden efter den er oprettet: (eks)

Dit navn <textbox>
Din email <textbox>
Beskedens emne <dropdownlist>
Meddelelse <textbox>

Når formularen bliver udfyldt, og der klikkes på "Gem", skal værdierne fra de forskellige input-felter naturligvis gemmes i en database.

Det kan jeg også fint ved at loope alle kontrollerne igennem, og gemme deres forskellige værdier.
Værdierne gemmes dog i ét stort rod fordi jeg ikke kan identificere hvilken af disse kontroller der styrer f.eks "Dit navn" eller "Din email".

Det vil sige, at de på nuværende tidspunkt bare bliver gemt sådan her:

Hans petersen
hans@petersen.dk
Generel feedback
Hej, jeg synes det er flot

Altså uden noget id der fortæller om det er navnet, emailen eller meddelelsen der er gemt.

Jeg håber i forstår - havde lidt svært ved at forklare det... Men det haster lidt, så jeg vil gerne have i stiller spørgsmål, hvis i ikke forstår det.

Flere point kan afsættes.
Avatar billede radiohead Nybegynder
14. januar 2009 - 14:35 #1
Det jeg egentlig eftersøger er en måde hvorpå jeg kan tildele f.eks en dynamisk oprettet TextBox et id fra en database.

Derved kan jeg hente textbox.text og textbox.EtUniktId(hentet fra en database)

Hvis det gav mening
Avatar billede websmith Nybegynder
14. januar 2009 - 18:14 #2
hvis du selv kan styre navngivningen af kontrollerne, så kan du vel bare navngive dem:

tbxNavn_idfradatabase osv.

Og når du så skal hente værdierne igen, så kender du jo formatet for hvilke felter hedder hvad, så kan du bare checke på textbox.Name osv.
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. januar 2009 - 10:24 #3
Hey, super...
Du ledte mine tanker i en rigtig retning, og jeg har netop fundet en løsning.

Læg et svar. :)
Avatar billede websmith Nybegynder
15. januar 2009 - 13:21 #4
svar :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. januar 2009 - 23:05 #5
næj :)
Avatar billede websmith Nybegynder
16. januar 2009 - 10:45 #6
ups - her er et svar :)