Avatar billede friborg100 Nybegynder
14. januar 2009 - 09:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP include i XML fil

Hej

Jeg har uploaded nogle fotos på min hjemmeside samt oprettet dem i en database. Nu vil jeg gerne vise dem via dfGallery, og her har man en flash viewer der via en xml fil opsætter de billeder og albums der skal vises.

Mit problem ligger nu i at lave xml filen dynamisk, så jeg via MySQL kan hente mine fotos ud i xml filen. Men kan man det?
Kan jeg angive <?php ?> tags i en xml fil og vil det blive afviklet?

Hvis ovenstående ikke kan lade sig gøre, kan man måske i stedet lave det som en php fil der skriver XML kode ud?
Kodet her viser hvor XML filen skal bruges:
<object classid='clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0' width='640' height='480'>
                        <param name='allowFullScreen' value='true'></param>
                        <param name='movie' value='gallery.swf'></param>
                        <param name='quality' value='best'></param>
                            <param name='scale' value='noScale'></param>
                        <param name='FlashVars' value='xmlFile=gallery.xml'></param>
                        <embed src='gallery.swf' quality='best' scale='noscale' width='640' height='480' FlashVars='xmlFile=gallery.xml' allowFullScreen='true' type='application/x-shockwave-flash' pluginspage='http://www.macromedia.com/go/getflashplayer' />
                        </object>
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 10:25 #1
du kan ikke skrive php-tags i en xml-fil, men du kan gøre det modsatte:

i stedet for at hente gallery.xml, henter du gallery.php og i den php-fil opbygger du din xml-fil hver gang den bliver hentet...
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 10:26 #2
du kan evt. læse denne artikel: http://www.eksperten.dk/artikler/1263
Avatar billede friborg100 Nybegynder
14. januar 2009 - 10:38 #3
Det vil sige at man omskriver FlashVars='xmlFile=gallery.xml'  til FlashVars='xmlFile=gallery.php' og det betyder intet at den beder om en xmlfil?
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 11:00 #4
ja nemlig, og nej :)

for det den får ER en xml-fil - når/hvis du altså laver din php-fil rigtigt, så den kommer til at "fremstå" som en xml-fil
Avatar billede friborg100 Nybegynder
14. januar 2009 - 11:14 #5
Og kan det ikke give nogle problemer at jeg skal hente MYSQL data midt i xml filen. Eller skal man oprette XML dokumentet som 2 filer og så lave den midterste xml kode inden i php filen?
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 11:30 #6
nej det burde ikke give nogle problemer, det tager bare "lidt" tid, før at filen bliver hentet, men næppe noget du lægger mærke til :) (medmindre det er en rigtig ond query du sender afsted)
Avatar billede friborg100 Nybegynder
14. januar 2009 - 11:34 #7
Det vil sige du gør det med at Dele xml filen op i 2 og så laver den midterste XML kode del i php filen, hvor den skal være dynamisk?

Tak for hjælpen :O) smid det som svar og du får nogle points!
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 11:58 #8
nej jeg vil lave hele filen i en fil, men det styrer du selv jo, hvis du mener at det andet er mere overskueligt, så gør du det bare på den måde :)

selv tak
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 12:29 #9
tak for point :)
Avatar billede friborg100 Nybegynder
14. januar 2009 - 12:39 #10
Velbekomme