Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
13. januar 2009 - 11:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatere formular hvis den er åben

Hejsa.

Jeg ahr et lille system hvor man registrere nogle opgaver. Dette er blot en enkelt formular. Jeg har så en knap hvor den åbner fortløbende formular, så man kan se alle sine indtastninger. Nogle har denne åben mens de registrerer nye ting, og her vil jeg gerne have at formularen med alle data skal opdateres automatisk med nye indtastninger mens den er åben.
Dette har jeg bare lavet en simpel requery til
Problemet opstår i, at det er jo ikke alle der vil have denne åben, og så vil der jo komme fejl i det formularen ikke er åben. Kan jeg med en simpel funktion få access til at lave en requery, hvis formularen er åben, og ellers ikke foretage sig noget?

Lars
Avatar billede mugs Novice
13. januar 2009 - 11:31 #1
"i det formularen ikke er åben."

Når formularen så åbnes vil der blive genforespurgt og opdateringer vil da vises, så jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig rigtigt. Du kan naturligvis lave en knap på selve formularen der opdaterer denne.Men lidt yderligere vil hjælpe
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
13. januar 2009 - 11:38 #2
Jeg mener: Man har ALTID indtastningsformularen åben. Der ved siden af kan man have formularen åben med alle indtastninger. Formularen med alle indtastninger skal gerne opdateres hvis den er åben, når man laver en ny indtastning i indtastningsformularen. Men såfremt formularen med alle indtastninger ikke er åben, skal der jo helst ikke komme en fejlmeddedelse
Avatar billede mugs Novice
13. januar 2009 - 12:11 #3
Du kan vel omgå denne fejl, hvis du laver en errorhandler der opfanger fejlen:

On Error go to errorhandler
din opdateringskode
errorhandler:
If Err.Number = et eller andet nr
then resume next
end if
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
13. januar 2009 - 13:51 #4
Okay, hvordan finder jeg en fejlnummer?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
13. januar 2009 - 14:02 #5
Får en fejl "End if without block if"
Avatar billede fdata Forsker
13. januar 2009 - 14:24 #6
If Err.Number = (et eller andet nr) then
  resume next
end if

Fejlnummeret kan du se i fejlmeddelelsen (altså nu, hvor du ikke fanger den)
Avatar billede mugs Novice
13. januar 2009 - 14:34 #7
En anden mulighed er, at du i formularen bruger timeren og ved dennes udløb iværksætter en opdatering. Dette vil kun ske hvis formularen er åben, men du skal nøje vurdere hvad en sådan opdatering betyder, hvis brugeren arbejder i formularen.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
13. januar 2009 - 14:47 #8
Det første lyder nu fint nok. Ville klart være en fordel hvis jeg kunne få det til at virke. Prøver lige lidt igen, men hvad betyder den fejl jeg skrev tidligere?
Avatar billede mugs Novice
13. januar 2009 - 15:59 #9
End if > Når du begynder en If... Then SKAL du altid afslutte med End If eller omvendt.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
15. januar 2009 - 10:33 #10
Har fundet ud af det ud fra Mugs indlæg. Den lukkes nu
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2009 - 12:00 #11
Tak for point.