Avatar billede jtjansen Nybegynder
12. januar 2009 - 22:02 Der er 5 kommentarer

display block og colspan

hvorfor virker colspan ikke som forventet i FireFox og Chrome men gerne i Explorer med følgende kode

<script>
function test()
{
    document.getElementById('test').style.display='block';
}
</script>

<table width="400">
<tr>
<td><a href="java script:test();">Name</a></td>
<td>Age</td>
<td>Phone</td>
</tr>
<tr id="test" style="display:none;">
<td colspan="3">

<table width="400">
<tr>
<td>1<td>
<td>2<td>
<td>3<td>
</tr>
</table>

</td>
</tr>
</table>
Avatar billede zips Juniormester
13. januar 2009 - 08:43 #1
Hvis du sletter block virker det document.getElementById('test').style.display='';

Men ved ikke om den er valid, men virker i FF3 og IE6, husk at lukke alle dine </td>

Ud fra det jeg har fundet, skal der bruges table-row på et <tr> element listen findes her http://www.w3schools.com/css/pr_class_display.asp

Men IE6 understøtter ikke dette og vil give script fejl, derfor er der brugt visible i mit script her under.

Dette virker i FF3 og IE6, jeg har dog ikke lige mulighed for at teste i andre browser her.

<script type="text/javascript">
function test()
{
    document.getElementById('test').style.visibility='visible';
}

</script>

<table width="400">
<tr>
<td><a href="java script:test();">Name</a></td>
<td>Age</td>
<td>Phone</td>
</tr>
<tr id="test" style="visibility:hidden;">
<td colspan="3">

<table width="400">
<tr>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
</tr>
</table>

</td>
</tr>
</table>
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2009 - 14:34 #2
<ole>

display:block giver ikke mening på tr- og td-elementer

/mvh
</bole>
Avatar billede jtjansen Nybegynder
13. januar 2009 - 16:33 #3
hvis display:block ikke må bruges på tr delen, hvrodan håndter man så at dele af en tabel vises senere?
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2009 - 23:18 #4
Som zips viste dig:
    document.getElementById('test').style.display='none';  // Skjul

- og:
    document.getElementById('test').style.display='';  // Vis igen
Avatar billede jtjansen Nybegynder
14. januar 2009 - 09:13 #5
problemet er at den skjulte række optager plads på siden, hvrodan undgår jeg det?