Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:26 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 download?

Hvor kan windows 7 beta hentes?
Er det korrekt at den kræver min. Vista sp1 for at kunne installeres?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. januar 2009 - 20:41 #1
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. januar 2009 - 20:45 #2
hmm synes lige jeg har læst det, men jeg kan jo tage fejl, Sorry
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:50 #3
Avatar billede pr0phet Nybegynder
09. januar 2009 - 20:54 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:55 #5
pr0phet smid svar :)
Avatar billede sleeper Nybegynder
09. januar 2009 - 21:58 #6
Den skulle udkomme d. 09012009 amerikansk tid
Hvilket jeg ikke ved hvad de mener med det, men vi venter længselsfuldt efter at prøve den :-)

Jeg har lige tjekket nettet igennem, og syntes endnu ikke at jeg kan finde den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 23:15 #7
sleeper - så er det godt du er havnet her, for pr0phet har linket til den  ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 23:16 #8
Jeg har været inde på siden, og kom så langt som til at kunne hente med ville vente lidt - nu står der bare Windows® 7 Beta coming soon!
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 01:17 #9
Har kigget her, men der står de er overbelastet

http://technet.microsoft.com/da-dk/dd353205(en-us).aspx
Avatar billede pr0phet Nybegynder
10. januar 2009 - 07:23 #10
justrace

jeg kunne forestille mig at der er _rigtig_ mange, der henter den i øjeblikekt.
Det er ikek sikkert deres servere kan følge med :)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2009 - 09:14 #11
der er en hvor mange der må hente begræsning på fra microsoft og den er overskredet så desværre. den ligger på torrent steder så hvad microsoft ville ville styre med det er endnu en gåde.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 13:39 #12
Hvis man (kan) downloader den, hvorlænge kan man så få lov til at bruge den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2009 - 14:49 #13
Sikkert et 1 års tid..
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 15:09 #14
Det er da altid noget. Jeg undrede mig nemlig over, at visse sider på nettet,
reklamerer med, at man hos dem kan få en Key maker til W7:)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2009 - 15:30 #15
ophører med at virke så vidt jeg husker juli - august og jeg mener jeg læste juli - så et halvt år og så kan du kun bruge den hvis du hat vista inde.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 15:37 #16
Det skal vel så forstås, som at den begår "Selvmord" on ca. 6 mdr?
Jeg har smidt Vista ud, så det er nok ikke besværet værd at prøve W7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2009 - 15:43 #17
Vista har samme historie som Millenium - for træls, besværlig m.m.

Windows 7 er Vistas afløser da Vista slet ikke har fænget hos brugerne.
Skulle være en hel del hurtigere.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 15:58 #18
Ja men uanset, hvor elendig et produkr microsoft laver, så vælter pengene ind.
Jeg fatter ikke, at man i EU ikke samarbejder om et nyt styresystem, som er
kompatibelt med windows. Besparelsen ville hurtig blive enorm, når både staten, skoler
og private kunne bruge det.
Det er da dårligt købmandskab at pengene til et styresystem, fosser fra EU til USA.
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 16:08 #19
Syntes du ikke lige du skulle klappe hesten? Hver gang det offentlige har rodet med noget it er det fuldstændig gået i lort. Undskyld mit ordvalg, men sådan er det. Men hvorfor køber du ikke bare en mac?

Og helt ærligt, 1k for en komplet pakke med alt hvad man egentlig har brug for er da ikke ret dyrt.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 16:36 #20
Måske skulle du have læst det hele. Jeg skriver EU - Ikke kun danmark.
Og når det offentlige i danmark har kvajet sig, er det fordi de har valgt et forkert
privar firma til at ud føre arbejdet.
Og priserne er da tæske dyre når windows kun kan bruges på 1. computer. Mange familier
har både 2 og 3 computere, tænk på hvad det løber op i på EU plan.
Den Vista jeg smed ud, fulgte med en Pacard Bell computer. Jeg kunne ikke drømme om,
at købe mere fra Microsoft - men kan det offentlige desværre. Så hellere Linux.
Jeg har selv en Ubuntu der kører fint - og som bekendt, helt gratis.
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 16:51 #21
Hmm, kan godt huske nogle milliard regninger fra nogle mislykkede it-projekter i EU. Jamen du har ret, de er bare dyrere når det er EU.

Øh ja, men der er da ingen der siger de SKAL have flere pc'er.

Ok, fordi du går hen til bageren og køber "retten" til at æde en kage, giver da ikke resten af familien ret til en. Der må du købe den fulde pakke, en wienerstang. :) Ok, måske et lidt skidt eksempel.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 17:06 #22
Du blander vist noget sammen:) De kiksede projecter var jo ikke skabelsen af nye
styresystemer, Men kommunikationssystemer.
Jo der er noget - eller måske rettere noget, som siger at børnefamilier, også de med
små indtækter, skal have mere ned 1. computer. Det er blevet en nødvendighed i skolearbejdet. Og når de fleste i klassen har en bærbar, er den elle de som ikke har,
ikke bare udenfor det fællesskab, de har også færre muligheder for at arbejde med
deres hjemmearbejde. Desuden får de ikke den færdighed med computere, som de fleste,
på arbejdmarkedet, efterhånden har brug for.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 17:07 #23
Rettelse -Der er nogen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2009 - 20:33 #24
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 21:29 #25
Hva' så kære Vista-hadere, har i fået installeret en udgave af vista og hentet 7'eren?
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 21:30 #26
2%.....
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 21:37 #27
5%....
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 21:40 #28
7 minutter og 51 sek. for 3%? Hmmm, det bliver over fiiiire timer med en blokeret forbindelse...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 22:13 #29
Jeg tog den alligevel. Fik den 100% på kort tid ud fra linket fra stigers,
som jeg godt så i går, men der gad jeg ikke oprette en Hot mail.
Jeg tog ikke tid, men det tog mindre end 1. time. Jeg var forbavset over, hvor
hurtigt det gik med 2.43GB
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 22:15 #30
Ps. Jeg har 16 Mbit/1 Mbit fra Yousee.
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 22:17 #31
Ok, det er 32 bit versionen for 64 fylder 3,15
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 22:21 #32
Ok, med TDC hastighedstjek får jeg denne:

Download hastighed: 94964 kbit/sek
Upload hastighed: 83802 kbit/sek
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 22:57 #33
Min står på 9971 -1049
Jeg har lige prøvet at installere w7. Alt gik fint indtil jeg fik valget mellem
en ny installation eller en opgrade. Jeg valgde opgrade, og skulle så genstarte.
Det gjore jeg, og røg lige ind i min gange XP som ligger på den computer.
Nå jeg må prøve igen.
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 23:13 #34
Det bliver så til en 10'er ned? Typisk TDC.

Jeg har en 2/2 fra TDC Erhverv, men den kører fint.
Det er ikke den jeg har målt, for den giver:

Download hastighed: 632 kbit/sek
Upload hastighed: 1423 kbit/sek
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 23:46 #35
Hvis du har en router, skal den måske opdateres, det skulle min Linksys.
Men nu er windows 7 installeret. Det tog knap 40 min. på en Intel Core duo 2GB DDR2 ram.
Det er nu umiddelbart ikke noget flot syn, så den skal vinde det hele på hastigheden.
Men den fandt selv min skærm og installerede den rigtigt. Lydkortet er også fundet.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 00:12 #36
Det er vel ligesom Vista, den finder også det hele selv, og hvis ikke, spørger den bare om den må løbe en tur i byen (på nettet) for at se om den kan finde noget. Og jeg har ikke været ude for den ikke kunne.

Nej, ingen router, kun en server-gateway.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 00:19 #37
Har lige hentet en update til et spil på 108mb på 2min og 13= 836 kb/s.

Udmærket. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 00:40 #38
Ja fint!
Skriver nu fra W7. Er lidt bekymret. Kunne hverken installere Zonealarm eller Comodo.
Heldigvis kunne jeg installere Avast antivirus, Malewarebytes og Spywareterminator.
Gad nok vide hvad W7 firewall er værd.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 00:45 #39
Er det ikke ligegyldigt? Det er jo en beta du alligevel skal lave en ny-inst. af en gang hvis du vil beholde den.

Tror såmænd den er ok firewall'en.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 00:50 #40
- og du har læst de advarsler om at den ødelægger mange media-filer? Så det er ikke en udgave man skal køre på en maskine man har en masse liggende på. Der er også rygter om at den kan finde på at gøre det på mediaservere hvis den får adgang til den.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 01:07 #41
Mjah! Der er visse problemer. Jeg installerede den på min bacop HD på I partitionen,
men den har sgu etableret sig som "C"
Desuden gik den helt ned og måtte genstartes, da jeg prøvede at installere superantispyware. Nej det er ikke ligegyldig om jeg fåe virus, får det spreder sig
måske til andre partitioner.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 01:12 #42
Jamen så har de jo ret når de siger den er lige så stabil som XP. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 01:19 #43
Jeg mener nu at XP fungerer bedre, efter hvad jeg nu har set.
Men det skal nu siges til w7´s ros, at den har bevaret den tidligere XP,
og det er plørenemt at skifte til den.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 01:36 #44
Tror jeg beholder Vista lidt endnu. Har den på mange forskellige maskiner og aldrig set den gå ned. Både 32 og 64 bit.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 14:28 #45
Jeg har lige installeret de nyeste driver til mine to Ligitech mus. Derefter
forsvandt hele venstre side "Under staert" Og det kom ikke igen efter genstart.
Jeg vil af med det styresystem igen. Vil hellere læse en bog. Så er spørgsmålet
bare, hvordan bliver jeg af med det igen? Nå om ikke andet kan jeg formatere
C-partitionen og lægge et Paragon Image ind.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 15:40 #46
Troede li du ville spørge om hvilken bog det skulle vare.

Jeps, paragon er, også i hverdagen, genial. Har en ekstra HDD til at ligge med et image. Prøver at opdatere det jævnligt, meeen....
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 15:57 #47
Jo men jeg finder, at Paragon burde være mere brugervenlig, ligesom Acronis var
til og med 11. Acronis fungere desværre ikke på min maskine, den er for afhængig
af små forandringer, og så starten den bare ikke op. Paragon er meget mere stabil,
men man skal passe på, ellers kan det gå galt.

Er blevet af med windows 7. Det var nu ikke så let. Det vil sige, jeg slettede den
fra mit I-drev og kunne så bare køre videre med XP. Men der var lagt en bootsektor
på C-drevet, så jeg ved hver genstart skulle vælge mellem w7 og XP.
Og der kom så problemet. C-drevet kunne ikke formateres, Så jeg måtte bruge Paragon
Disk wiper til at rydde alle data, før jeg kunne lægge mit Image ind, så det fungerede
som det skulle. Men nu kører det hele som det skal.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 18:18 #48
Jo, tungen lige i munden, men er det ikke generelt når man roder med den slags software? Har 3 forskellige licenser til deres produkter, og det virker bare hver gang.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 18:38 #49
Jo problemet var selvforskyldt. Det bliver jo anbefalet, at køre w7 på en seperat
disk. Men det havde jeg ikke, og nysgerrigheden krævede handling her og nu.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 18:55 #50
... og det må man betale for. :) Hvad så med dine mediefiler? Har læst den ødelægger dem der er på pc'en. Også andre partitioner. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 19:29 #51
Nej ingen ødelæggelser overhovedet. Men jeg har heller ikke prøvet at åbne dem
med w7. Alt er som det plejer.