Avatar billede kischi Novice
07. januar 2009 - 16:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

update virker ikke

Hej jeg prøver at opdatere et felt i min ms sql databse via min hjemmeside men det virker ikke.

Her er koden jeg har skrevet:

protected void opdater_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SqlCommand objcmd = new SqlCommand();
        objcmd.Connection = objconn;

        objcmd.CommandText = "UPDATE OM SET titel = @felt, txt = @txt WHERE id = @id";
        objcmd.Parameters.AddWithValue("@felt", tid.Text);
        objcmd.Parameters.AddWithValue("@txt", tekst.Value);
        objcmd.Parameters.AddWithValue("id", Request.QueryString["id"]);

        objconn.Open();

        objcmd.ExecuteNonQuery();

        objconn.Close();
    }

I er velkomne til selv at prøve jer frem på:
http://radio.web.surftown.dk/admin/vis_program.aspx

og så klik på rediger, på en af dem.

Den kommer nemlig ikke med nogle fejlmeddellelser.

Er der nogen som ved hvad problemet kunne være?

Mvh. Adam
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2009 - 16:11 #1
objcmd.Parameters.AddWithValue("id", Request.QueryString["id"]);
->
objcmd.Parameters.AddWithValue("@id", Request.QueryString["id"]);

maaske
Avatar billede kischi Novice
07. januar 2009 - 16:25 #2
Nej det virker ikke hvis jeg bare sætter @ foran id ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2009 - 16:47 #3
der skal vaere @ naar det er i SQL saetningen

har du checket om Request.QueryString["id"] indeholder det den skal ?
Avatar billede kischi Novice
07. januar 2009 - 17:06 #4
Men der er da også @ foran id i sql sætningen. er det det du mener?

Nej jeg har ikke tjekket det, hvordan kan jeg tjekke om den indeholder det den skal?
Avatar billede kischi Novice
07. januar 2009 - 20:17 #5
Nu har jeg fået det til at virke. Det var bare en virkelig dum fejl jeg havde kommet til at lave, det må du virkelig undskylde.

mvh. Adam
Avatar billede kischi Novice
25. januar 2011 - 16:58 #6
Så lukker jeg lige her