Avatar billede funguy Nybegynder
07. januar 2009 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afstemning med kommentarmulighed

Hej Eksperter!

Vi har en fodboldklub, hvor vi hver måned gerne vil have mulighed for, at stemme på månedens spiller, via vores hjemmeside.

Desværre er jeg den af os, der har mest erfaring med websites osv., men er ikke helt stærk ud i programmering og databaser.

Det vi behøver er blot en lille feature, hvor vi kan liste alle medlemmerne ved navn, hvor de andre så kan krydse af hvilken de ønsker at stemme på.
Det lidt mere besværlige er, at det også ville være fedt med mulighed for, at tilknytte en kommentar til sin stemme, så man kunne give en begrundelse for valget.

Der behøver ikke være en tilgængelig resultatside efter man har stemt - det skal blot være holdlederen der skal have adgang til en side, hvor han kan se resultatet af afstemningen samt de tilknyttede kommentarer.

Derudover kommer der jo af og til nye spillere til, som vi skal have mulighed for, at tilføje på listen. Det gør ikke noget, at dette evt. skal gøres i en kode, da jeg har en lille smule erfaring i koder, hvorfor det ikke vil være helt umuligt for mig at tilpasse, men i det store hele har jeg ingen idé om, hvordan sådan et simpelt afstemningssystem kan sættes op.

Er der nogen der vil være behjælpelige med dette?
Avatar billede funguy Nybegynder
07. januar 2009 - 11:13 #1
Det skal lige bemærkes, at det ikke behøver være i PHP, men at jeg blot tænkte, at dette måske var det nemmeste?
Avatar billede funguy Nybegynder
07. januar 2009 - 20:37 #2
Slet ingen der har mulighed for, at hjælpe med dette?
Avatar billede funguy Nybegynder
07. januar 2009 - 21:58 #3
Har nu kigget lidt rundt her på siden... Fandt faktisk en der havde brug for nogenlunde samme løsning.

Jeg har tilpasset lidt og er kommet frem til flg:

<?php
session_start();
if(!empty($_GET['f']) || !isset($_SESSION['stemt'])) {
$kom = $_POST['kommentar'];
$stem = $_POST['stem'];
mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx");
mysql_select_db("xxx");
mysql_query("INSERT INTO stem(kommentar, stem) VALUES('$kom','$stem')");
$_SESSION['stemt'] = "jeps";
$result = mysql_query("SELECT * FROM stem ORDER BY id DESC");
$data = array();
while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$kommentar = $row['kommentar'];
$stem = $row['stem'];
$arr = array("kommentar"=>$kommentar, "stem"=>$stem);
array_push($data, $arr);
$antal++;
}
$Martin P = 0;
$Carsten = 0;
$Morten C = 0;
$Brian = 0;
$Deniz = 0;
$Rasmus = 0;
foreach($data as $data1) {
if($data1['stem'] == "Martin P") $raise++;
elseif($data1['stem'] == "Carsten") $call++;
elseif($data1['stem'] == "Morten C") $fold++;
elseif($data1['stem'] == "Brian") $fold++;
elseif($data1['stem'] == "Deniz") $fold++;
elseif($data1['stem'] == "Rasmus") $fold++;
}
?>
Martin P: <?php print(round(($raise/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
Carsten: <?php print(round(($call/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
Morten C: <?php print(round(($fold/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
Brian: <?php print(round(($fold/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
Deniz: <?php print(round(($fold/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
Rasmus: <?php print(round(($fold/$antal)*100,2)."%"); ?><br>
<table align="center" width="500" border="0">
<?php
foreach($data as $data2) {
print("<tr><td>".$data2['kommentar']."</td></tr>");
print("<tr><td>Stemt: ".$data2['stem']."<br><br></td></td>");
print("<tr><td></td></tr>");
}
?>
</table>
<?php
} else {
?>
<form action="<?= $_SERVER['php_self'] ?>?f=stem" method="post">
Kommentar:<textarea cols="25" rows="2" name="kommentar"></textarea><br>
Valg:
<select size="7" name="Medarbejder">
<option name="stem" value="Martin P">Martin P</option>
<option name="stem" value="Carsten">Carsten</option>
<option name="stem" value="Morten C">Morten C</option>
<option name="stem" value="Brian">Brian</option>
<option name="stem" value="Deniz">Deniz</option>
<option name="stem" value="Rasmus">Rasmus</option>
</select>
<input type="submit" value="Send">
</form>
<?php
}
?>

Har oprettet tabeller til både "kommentar" og "stem", men når jeg eks. gemmer ovenstående i en php-fil og forsøger at tilgå den, siger den blot, at siden ikke kan vises?
Avatar billede ronay Nybegynder
17. januar 2009 - 18:30 #4
Hej funguy.
Jeg ved skam ikke om du stadig tjekker her mere..
MEN, jeg vil gerne lave den feature til 200 kr.
Hvor i for et admin system med Add/Slet/rediger og en restultat side.
Samt nævnte funktioner af dig selv, jeg er frisk og gør det hjemme fra er 12 snart 13.
bor i nord-sjælland området.
Skriv til min mail (runenielsen@ronay.dk Ronay.dk er lige taget ned fordi jeg ikke gad opdatere.)
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:18 #5
Sagen lukkes, da køb ikke kom på tale.