Avatar billede kobe14 Nybegynder
06. januar 2009 - 20:38 Der er 5 kommentarer

DNS problemer?

Hej,

Jeg har nu i længere tid haft lidt problemer med internettet.

Jeg har Yousee 20/2 og det har kørt fint førhen, men nu har jeg noget som tyder på DNS problemer.

Hvis man laver speed tests på internettet så får jeg fuld skrue på forbindelsen.
Dog er internettet sløjt når jeg surfer rundt. Nogle gange er det så sløjt at den ikke kan finde siden, og jeg bliver nød til at spamme F5 indtil siden kommer. Jeg kan dog surfe til tider upåklageligt.

Jeg har haft kontakt til Yousee, og de siger jeg skal lave en systemgendannelse (Yeah right). Jeg har 3 computere med samme problem og en af dem er lige formateret.

Nogle gange hjælper det hvis jeg kører med OpenDNS.org's DNS servere og andre gange er de lige så sløje som Yousee's.

Nogen der ved hvad der kunne være grunden til dette?
Avatar billede pimanx Nybegynder
06. januar 2009 - 20:53 #1
Selvom de har fortalt dig, at du godt kan få 20 mbit ned og 2 mbit op på din linje, så er sandsynligheden for at du kan køre stabilt på sådan en linje ikke ret stor.

Mit eget kobber kan kun trække 14 mbit, selvom teleselskaberne gladeligt vil sælge mig 20 mbit. Først kørte jeg da også 20 mbit, men pga ustabilitet, som du også oplever det, valgte jeg at få det nedgraderet til 12 mbit. Så der også var lidt plads, før linjen ramte loftet.

Nu er TDCs/YouSees teknikere ikke altid de skarpeste, så de har sikkert ikke undersøgt, om det var det som var problemet.

Det er i hvert fald ikke DNS'en, når du oplever det samme med OpenDNS. Jeg ville prøve at undersøge ovenstående nærmere.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. januar 2009 - 21:40 #2
Det er ikke DNS problemer, nå fejlen også opstår med andre dns server end Yousee's. Det kan være som pimanx skriver det problemer med kablerne, dog er Yousee jo ikke placeret på telefoni kabler så jeg tro ikke helt fejlen ligger her.

Hvad har du foran af router?
Har du prøvet at tage denne af og så sætte dig direkte på internettet nå du har problemet og set om det kan løse det?
Kører du VPN til en virksomhed?
Nå du oplever fejlen kan du så godt gå ned i start, kør og skriv cmd. Herefter kommer der en sort skærm, ping www.hjemmesiden-som-du-ikke-kan-komme-ind-på.dk

Er det bestemter sider som du oplever det med, eller er det alle www.bilka.dk, www.dr.dk osv?

Hvordan er du koblet op hjemme ved dig, med trådløs? Har du prøvet at skiftet kanal, evt. skaffe et program der kan vise dig hvilket kaneler i området der er i brug. Og så skifte til en af dem som ikke er i brug.

Bo du i etage ejendom eller hus på landet?
Avatar billede kobe14 Nybegynder
06. januar 2009 - 22:02 #3
Yousee kører jo over med radio/tv stik, så tror ikke kobberet er problemet denne gang.
Også fordi at når jeg f.eks. downloader en fil, så kører den med 2mbit helt stabilt hvis det er muligt fra server siden.

Har kun Yousees Cable Router fra Netgear, og til den har jeg koblet en computer med netværkskabel og 2 trådløse. Når jeg oplever problemerne er det ikke fordi der er flere end en computer på ad gangen.

Jeg kan ikke tilslutte mig direkte til internettet da det er radio/tv stik.

Jeg har ingen VPN.

Det er med alle sider, alt fra google.dk til facebook osv.

Jeg prøvede en gang at pinge de sider jeg ville ind på for at se om der bare var lukket. Men jeg husker det som om de svarede. Dog kan jeg ikke pinge min primære DNS fra Yousee.

Som sagt så er problemet også på den computer der kører med ethernet, og det er også den jeg bruger mest.

Når de her sider ikke kan vises, så gælder det de fleste sider. Nogle gange kan en side loades halvt hvorefter den bare ikke lige gider at tage resten af informationerne.

Har desværre ikke mulighed for at skifte MTU værdien, da det kører over det her radio/TV og de har formegentlig et lidt anderledes system til at håndtere pakkerne.
Avatar billede matrix1972 Nybegynder
12. februar 2009 - 02:49 #4
Jeg har også Yousee 20/2 mbit, fik 20/3 mbit her i febuar, jeg har haft en meget stabilt linie på 20/2 mbit, køret over 6-8 mdr

Sløjt internettet, spamme F5 indtil siden kommer, netbank umuligt med den tid det tager at load siden osv, facebook har jeg opgivet..... Jeg kan dog surfe til tider upåklageligt, som kobe14

Jeg har Formateret min Zepto, jeg har Netgear router med 2 pc'er på og en Readynas duo server, Jeg spiller en del COD4, så ping tider er jo alt.....

Jeg har en konto ved dyndns.com, så jeg kan host en hjemmeside og et forum osv.. jeg har prøvet OpenDNS.org med deres DNS erver
osv osv......

Jeg kender en del som har yousee, de har samme problemer...
"Nu er TDCs/YouSees teknikere ikke altid de skarpeste" ja det er du ret i, og deres online support, tja...

Jeg har haft min Zepto med ude ved en min søster trådløs netværk, Og de har stofanet.dk ( Og det sutter ), sjovt nok min Zeptom havede ikke problemer med noget, selvom Yousee mener man skal kolbe router fra og formater osv.. Og de vil levere 100 mbit i år... Hvem fanden vil de få til det ?

Nej... efter de har opgraderet folks internet linierne ... eller efter Yousee blocked for thepiratbay, så har det været Ustabilt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. februar 2009 - 03:04 #5
Hvordan er svartiden hvis du tester med nslookup?