Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. januar 2009 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køre VBA procedure fra kode

Er der en nem måde hvorpå man kan køre en VBA procedure som man har navnet på i en variabel fra VBA?

Altså man har navnet på en procedure i en variabel. Denne vil jeg så kunne køre fra en anden VBA procedure.

(jeg ved godt det kan gøres med en makro men....)
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2009 - 18:01 #1
Hi Hugo, hope this is what your after. It should be possible to include zero, 1 or more arguments max 30 I think.

Application.Run(VariableNameGoesHere, arg1,arg2, arg30 .....)
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2009 - 18:01 #2
Application.Run(VariableNameGoesHere, arg1,arg2,.... arg30)
Avatar billede kjulius Novice
06. januar 2009 - 21:19 #3
Hvis det nu havde været en funktion du ønskede at kalde (hvilket jeg er klar over, ikke ligger i spørgsmålet), ville jeg anbefale dig at kigge lidt på Eval funktionen. Den er eminent til det du ønsker, og kan i tillæg hertil returnere en værdi.

Returværdi = Eval("minFunktionNr" & fnt & "(" & parm1 & ", """ & parm2 & """)")

(returner en værdi fra funktionen minFunktion1 (hvis fnt variablen indeholdt værdien 1) baseret på to parametre, hvoraf den første er numerisk, mens den anden er en streng - taget fra variablerne parm1 og parm2).
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. januar 2009 - 07:37 #4
Jeg bed på Terry's forslag da den ser ud til både at kunne klare procedurer og funktioner.