Avatar billede ionicoder Nybegynder
05. januar 2009 - 16:10 Der er 6 kommentarer

Script til print af hele siden

Hej,
Hvordan laver man et script der printer hele siden. Jeg har to portlets. Den ene indeholder print knappen og den anden portlet indeholder det der skal printes. Med nedenstående scrit printes kun det der er synligt. Hvordan printes hele siden, dvs. inkl det der ikke kan ses på siden med mindre man scroller ned.

--- print script ---
<form>
<input type="button" value="Print" onClick="window.print()" />
</form>
Avatar billede jokkejensen Novice
05. januar 2009 - 16:18 #1
har du frames på sitet ? - jeg tror ikke der skulle være noget galt i dit script, så måske der ligger noget andet bag.
Avatar billede ionicoder Nybegynder
05. januar 2009 - 16:40 #2
Der er ingen frames på siden men jeg tror udfordringen ligger i de to portlets.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. januar 2009 - 16:50 #3
okay, må indrømme jeg ikke kender så meget til portlets, men kan forstå det er noget lignende java applets ?

Har du noget mere markup ? - eller et sted man kan se det ?

Måske du bare skal have et div omkring du har en fast højde på eller noget, men hvis man liiiige kunne se siden ville det hjælpe meget.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2009 - 21:07 #4
<ole>

Hvad sker der, hvis du lægger print-knappen udenfor dine portlets? Bliver dine portlets så udskrevet? Hvis det sker, kunne du forsøge dig med:
    onclick="parent.print()"

- på din knap i portlet'en(?)

/mvh
</bole>
Avatar billede ionicoder Nybegynder
05. januar 2009 - 22:19 #5
Jokke -> Det er ikke standard markup jeg har adgang til at ændre, desværre.

Ole -> Jeg fik en script fejl med onclick="parent.print()"
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2009 - 22:30 #6
Måske, du kan bruge noget 'print CSS' og 'screen CSS', som viser din side forskelligt ved print og skærmvisning:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/media.html

- men jeg har heller ikke arbejdet med portlets, så det må være mit sidste gæt  =)