Avatar billede 44nato44 Nybegynder
02. januar 2009 - 19:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre sikkerhed på en form

Jeg prøver at finde ud af hvordan jeg kan lettest give adgang til en form til nogle brugere og andre skal ikke kunne få adgang eller se formen

Jeg fandt koden fornede, hvor dette nok er mest interessant og i min kode er det en linje.

Hvordan kan jeg få den til at virke ?
_____________
    cat.Users("PowerUser2").SetPermissions "Participant_Management", adPermbjroviderSpecific, adAccessDeny, adRightNone, "{c49c842e-9dcb-11d1-9f0a-00c04fc2c2e0}"
_______________

Sub Set_UserObjectPermissions()
    Dim conn As ADODB.Connection
    Dim cat As ADOX.Catalog
    Dim strDB As String
    Dim strSysDB As String

    On Error GoTo ErrorHandler

    strDB = "K:\In Progress\GBDB.mdb"
    strSysDB = "K:\In Progress\Security.mdw"

    ' Open connection to the database using
    ' the specified system database
    Set conn = New ADODB.Connection

        With conn
            .Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
            .Properties("Jet OLEDB:System Database") = strSysDB
            .Properties("User ID") = "dev"
            .Properties("Password") = "1"
            .Open strDB
        End With

    ' Open the catalog
    Set cat = New ADOX.Catalog
    cat.ActiveConnection = conn
    ' add a user account
    cat.Users.Append "PowerUser2", "star"

    cat.Users("PowerUser2").SetPermissions "Participant_Management", adPermbjroviderSpecific, adAccessDeny, adRightNone, "{c49c842e-9dcb-11d1-9f0a-00c04fc2c2e0}"

ExitHere:
    Set cat = Nothing
    conn.Close
    Set conn = Nothing
    Exit Sub
ErrorHandler:
    If Err.Number = -2147467259 Then
        MsgBox "PowerUser user already exists."
        Resume Next
    Else
        MsgBox Err.Description
        Resume ExitHere
    End If
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2009 - 10:37 #1
Interesting code, can you give a link to where you found it?
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2009 - 10:42 #2
From the code it seems that your trying to open another Access dB which is using Access security and then add a new user (PowerUser2) and corect me if i'm wrong, give the user permissions to the "Participant_Management" form?

If thats correct then why cant you just open security from Access and add the user there?
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2009 - 19:37 #3
status?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
07. februar 2009 - 12:22 #4
Sorry Terry, not sure where I got it from.. but I used the internal Access security and it seemed to have done the job

Sorry for being so slow
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2009 - 16:54 #5
"but I used the internal Access security "
Isnt this what I suggested 03. januar 2009 kl. 10:42:56 ?