Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 21:47 Der er 12 kommentarer

Banner reklamer "udenfor" kroppen

Hej hej

Jeg har købt mig et banner system til wordpress og den første opsætning gik fremragende!

I toppen af sitet kører nu nogen lange leaderborad reklamer.

Nu vil jeg gerne have 2 "skyskrabere" uden i højre side - altså udenfor selve indholdet. Jeg har virkelig kæmpet med det, men kan ikke få det til at virke

Følgende hardcode skal indsættes hver gang :

<?php $wpBanners = new wpBanners(); ?>
<?php $wpBanners -> size(4, true); ?>

Som sagt gik den øverste leaderboard reklame godt - jeg indsatte følgende:

<div id="header1">
<?php $wpBanners = new wpBanners(); ?>
<?php $wpBanners -> size(4, true); ?>

og lavede i CSS:

#header1{
    margin: 0 auto;
    width: 897px;
    border-right: 0px solid #ffffff;
    border-left: 0px solid #ffffff;

Det virker fint!

Nu kan jeg simpel hen ikke finde ud af hvor (og hvordan) jeg skal indsætte koderne til at få 2 reklamer ude i højre side. (både hjælp til CSS og indsættelse ønskes)

jo, det lykkedes, men hvis jeg så tager en computer med mindre skærm ser det åndsvagt ud!

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 21:59 #1
hov og siden hedder crawle.dk
Avatar billede ssv Nybegynder
30. december 2008 - 01:49 #2
Kan du ikke lægge dem i en div og positionere dem uden for indholdet?

Noget alá:

<div style="position: absolute; top: 200px; left: 50%; margin: 0 0 0 200px; z-index: 1;">Dit indhold her</div>

Så kan du selv justere margin og top-afstand. :-)
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
30. december 2008 - 14:19 #3
Der hvor du skriver "dit indhold her", er det dér hvor jeg skal indsætte:

<?php $wpBanners = new wpBanners(); ?>
<?php $wpBanners -> size(4, true); ?>

?
Avatar billede ssv Nybegynder
30. december 2008 - 15:21 #4
Hvis det er det der viser dine bannere, så ja :-)
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
30. december 2008 - 21:38 #5
Så den altså kommer til at se sådan ud :

<div style="position: absolute; top: 200px; left: 50%; margin: 0 0 0 200px; z-index: 1;"><?php $wpBanners = new wpBanners(); ?>
<?php $wpBanners -> size(4, true); ?>
</div>

?

:-)
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
30. december 2008 - 22:05 #6
Det virker, men jeg får samme problem....... at på en skærm med større eller mindre størrelse bliver det skævt og går længere ud eller ind i forhold til content.

Altså...den skærm jeg sidder ved der passer det fint - men når jeg kigger ved andre skærme passer det ikke.

(Jeg ændrede absolute til relative og satte din kode ind i header - da jeg ville indsætte banner under menupunkterne og ikke som skyskraber) men indsætter jeg dem som skyskraber får jeg samme problem.
Avatar billede ssv Nybegynder
30. december 2008 - 23:24 #7
Når du positionerer noget relativt (relative) er det relativt i forhold til de omkringliggende elementer. Positionerer du det absolute er det som et "lag" ovenpå din de andre elementer på siden (vel at mærke hvis du bruger z-index hvis du har flere positionerede elementer).

Det anbefales at dit indhold ikke overskrider 1024px i bredden, da det er den opløsning langt de fleste bruger i dag.
Avatar billede roenving Novice
31. december 2008 - 00:37 #8
Er det sådan noget ?-)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
  <head>
    <title>Simpelt grundlayout</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta name="keywords" content="roenving, http://www.eksperten.dk/spm/857270">
    <style type="text/css">
      html,body{margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
      #site{width:860px;margin: 0 auto;position:relative;}
      #banner{height:120px;background:url(ditBanner.jpg) #cba;}
      #menu{width:180px;float:left;background-color:yellow;}
      #indhold{width:680px;float:left;}
      #footer{height:45px;text-align:center;background-color:#aaf;}
      .clearDiv{clear:both;font-size:0;line-height:0;}
      #oddElement{position:absolute;left:-100px;top:0;width:100px;height:150px;background:red;}
    </style>
  </head>
  <body>
    <div id="site">
      <div id="banner">&nbsp;</div>
      <div id="menu">Menu<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></div>
      <div id="indhold">
        <h1>Indholdet</h1>
      </div>
      <div class="clearDiv">&nbsp;</div>
      <div id="footer">&#169; 2008 roenving</div>
      <div id="oddElement">&nbsp;</div>
    </div>
  </body>
</html>
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. januar 2009 - 11:04 #9
Jeg vil prøve at rykke min side HELT ud til venstre og så sætte de 2 banner reklamer ude til højre. Så bliver der mere plads.

Nogen der ved hvad jeg skal ændre i CSS´en - syntes den allerede står på 0 !
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. januar 2009 - 11:12 #10
SSV: Problemet er at det stadigvæk ikke sidder samme sted. Fair nok det vælter ud på den lille skærm, men banneret sidder simpelhen ikke samme sted, hvilke jeg finder mystisk!
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. januar 2009 - 11:55 #11
jeg er rystet.

Problemer er at når jeg sidder med den store skærm så passer det lige i øjet. Når jeg så tager den lille bærbar, så sidder billedet (banneret) et andet sted på siden. Jeg sørger ydermere for at holde mig inden for de 1024!
Avatar billede bjoarn Nybegynder
07. januar 2009 - 13:10 #12
Så vidt jeg lige kan se, har du ikke noget element omkring hele dit design. Et div kaldet #site/#container/#wrapper eller hvad det ellers normalt bliver kaldt.

Hvis du som i roenvings eksempel opretter et sådan og giver det position:relative, vil du kunne bruge position:absolute på dine reklamebannere til fiksere dem i forhold til resten af designet.

Du vil dog stadig have problemet med at dit design bliver for bredt, med 900px bredt design er der kun plads i siderne hvis du sidder på større skærm og de fleste bærbare vil kun se halve reklamer.