Avatar billede gargantua Nybegynder
26. december 2008 - 08:10 Der er 6 kommentarer

Min computer siger underlige lyde og min ene harddisk er væk

Pludselig for et par dage siden byndte min pc at sige nogle underlige biiip lyde af variende længde efter systemet er bootet op. I dag opdagede jeg så at min ene harddisk er "væk". Har prøvet Diskhåndtering i Vista og jeg har kun to harddiske nu, heriblandt mit C: drev heldigvis. Men den tredje harddisk D: er væk, og alle familiebillederne lå herpå.
Hvad gør jeg?

MVH
Jens

Windows Vista SP1 Ultimate
Intel Core2 Duo CPU E6750@2.66GHz, 4GB RAM, NVIDIA GeForce 8600GT
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 09:00 #1
du prøver at sætte den til på en anden pc - kan den heller ikke se den må du betragte den som død.

der findes firmaer der kan overflytte en eller alle skiver fra den ødelagte harddisk og recover dem men det er dyrt ad helv... til.

havde du en magen til den ødelagte kunne du selv gøre det hvis du er lidt fiks på fingrene
Avatar billede gargantua Nybegynder
26. december 2008 - 11:43 #2
Jeg håber s.. ikke den er død. Jeg har backup af de fleste data på den, men der ligger nogle film bla jeg ikke har backup af. Jeg prøver at sætte den over i en anden maskine i eftermiddag, og ser hvordan det går.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 12:22 #3
jeg er først på i morgen skal ud og spise
Avatar billede gargantua Nybegynder
26. december 2008 - 21:52 #4
Hurrah, den er ikke død alligevel. Satte den i en ekstern harddisk casing og koblede den til usb porten. Den blev genkendt med det samme og alle filer var intakte. Nu overfører jeg dem til en anden harddisk, og klør mig i nakken over hvorfor den ikke virkede på min primær pc. Måske et strømproblem. Har kun 350W og den trak 3 harddiske, DVD-drev og grafikkort udover bundkortet selvfølgelig.

treatmenice du må gerne få pointene.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 22:24 #5
jeg har ikke løst noget for dig så behold dem selv og glæd dig over at vi samhørighed var heldige.

julen er en dejlig ting
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 14:22 #6
ok hvis du alligevel vil glæde en samler