Avatar billede lil-zee Nybegynder
23. december 2008 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Plusse det hele sammen

Hej.

Jeg er gået halv død i mit lille projekt.
Jeg har fixet et system, hvor det muligt at afgive et maks antal stjerner.
det fungrer og det hele, men problemet er:
når man stemmer så ryger det ind i databasen, hvor den tager id'et til hvad man har dømt, den tager hvor mange stjerner man gav den, og plus ens ip så det ikk er muligt at gøre det flere gange.
men, hvis f.eks. DU og JEG har givet 3 stjerner hver = 6.
Men den skriver 2 - fordi det kun er 2 der har stemt.
Jeg kan ikk rigtig fixe den, så den ligger alle stemerne på det enkelte id sammen, og udskriver:

<%
sql = "select count(stem) as antal from p_vote where bid = " & rs("id") & ""
set newFo = conn.execute(sql)

response.write "<br><b>" & newFo("stjerner") & " stjerner</b>"
%>

newFo"stjerner" siger kun 2, fordi det kun 2 der har stemt.
Den burde sige 6 fordi, de 2 som har stemt har begge givet 3.
"stem" er antallet af stjerner man har givet -det indeholdet et tal.
Avatar billede lil-zee Nybegynder
23. december 2008 - 12:46 #1
der skulle selvfølgelig stå "antal" inde i newFo.
Bare mig der lige kom til at ændre :)
Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2008 - 12:50 #2
Select sum(stem) as antal...

count=antal records!
Avatar billede lil-zee Nybegynder
23. december 2008 - 12:51 #3
Jeg skulle aldrig ha' lagt ASP på hylden i 2 år....

Tak skal du ha. Smid svar :)
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2008 - 12:55 #4
ASP er konge :)