Avatar billede wisemind Nybegynder
22. december 2008 - 14:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Simpel indsættelse af data til mysql med php

Jeg føler mig dummere og dummere.. har før rodet en del med myql/php, men nu kan jeg ikke finde ud af insætte data i en tabel.

Koden jeg prøver at få til at virke er trimmet ned til ekstremt simpel, men virker stadig ikke. Får ingen mysql_errors, no nothing! Og slet ingen data i mysql db'en.
Det lidt komiske er jeg sagtens kan indsætte data via phpmyadmin, hvor jeg bruger sammen login som til denne php fil.

Koden ser således ud:

<?php
$con = mysql_connect("sql.xx.net","2760509","xx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("photoshop", $con);

mysql_query("INSERT INTO gigs5_2760509_photoshop (id, ad_name, ad_code, height, width)
VALUES (NULL, 'lalla1', '001', '1', '1')");

mysql_close($con);
?>

Håber der er en som er hurtig på aftrækkeren og kan spotte problemet
Avatar billede wisemind Nybegynder
22. december 2008 - 14:18 #1
Sorry, virker nu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2008 - 19:17 #2
Du får ingen fejl, hvis du ikke be'r om det, fx:

mysql_query("INSERT INTO gigs5_2760509_photoshop (id, ad_name, ad_code, height, width)
VALUES (NULL, 'lalla1', '001', '1', '1')") or die(mysql_error());