Avatar billede lowrider Nybegynder
15. december 1999 - 18:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Andre computere?

Hvor finder man noget, der minder om "Andre computere" i Windows 95/98/NT hvor man kan se hvad der er på netværket?

(Red Hat 6.1)
Avatar billede bubby Nybegynder
15. december 1999 - 23:01 #1
det findes ikke, hvis du vil ind på andre computere på dit netværk skal du sætte ftp servere op på dem alle sammen ;oÞ
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. december 1999 - 08:13 #2
Du kan også bruge NFS og/eller samba
Avatar billede lowrider Nybegynder
16. december 1999 - 08:15 #3
Er der ingen 3.,4.,5. parts programmer der kan gøre det?
Avatar billede futter Nybegynder
21. december 1999 - 13:15 #4
Som cybermike sagde, så brug samba hvis den står i et netværk med windows computere
Avatar billede softice Nybegynder
26. december 1999 - 11:08 #5
Min smb.conf (/etc/smb.conf) - Sådan stort set.. jeg har en arbejds gruppe som heder PC..

prøv at smid den in og start samba ('/etc/rc.d/init.d/smb start')

-------------------------[ SoftIce - smb.conf - Samba config ------------------]
[global]

#min arbejds gruppe
  workgroup = PC

  server string =  Local Samba

# mit hele net .. bemærk .0 til sit.. så er det ikke en pc're men hele nettet
  hosts allow = 195.82.203.0

# if you want to automatically load your printer list rather
# than setting them up individually then you'll need this
  printcap name = /etc/printcap
  load printers = yes

  log file = /var/log/samba/log.%m

  max log size = 50

#Så er de kataloger som man logger in med .. feks.. jeg logger in som henrik og har et /home/henrik
#Det kommer jo bare op som 'henrik' i windows.. så koden for den er den samme som i /etc/passwd
# andre kan være feks.. security = share

  security = users

  socket options = TCP_NODELAY

  local master = yes

  os level = 33

  domain master = yes

  preferred master = yes

  wins proxy = yes

  dns proxy = no

#Sikkerhed!!! - Hvis den bliver = yes kan andre læse hvad dinne shares er..

;  preserve case = no
;  short preserve case = no
# Default case is normally upper case for all DOS files
  default case = lower
# Be very careful with case sensitivity - it can break things!
;  case sensitive = no

#============================ Share Definitions ==============================
[homes]
  comment = Home Directories
  browseable = no
  writable = yes

# Un-comment the following and create the netlogon directory for Domain Logons
; [netlogon]
;  comment = Network Logon Service
;  path = /home/netlogon
;  guest ok = yes
;  writable = no
;  share modes = no

# Un-comment the following to provide a specific roving profile share
# the default is to use the user's home directory
;[Profiles]
;    path = /home/profiles
;    browseable = no
;    guest ok = yes

# NOTE: If you have a BSD-style print system there is no need to
# specifically define each individual printer
[printers]
  comment = All Printers
  path = /var/spool/samba
  browseable = no
# Set public = yes to allow user 'guest account' to print
  guest ok = no
  writable = no
  printable = yes

# This one is useful for people to share files
;[tmp]
;  comment = Temporary file space
;  path = /tmp
;  read only = no
;  public = yes

# A publicly accessible directory, but read only, except for people in
# the "staff" group
;[public]
;  comment = Public Stuff
;  path = /home/samba
;  public = yes
;  writable = yes
;  printable = no
;  write list = @staff

Avatar billede lowrider Nybegynder
04. januar 2000 - 09:05 #6
Jeg kan godt finde ud af at dele noget med Samba(SMB), det er ikke det jeg vil vide.

Jeg vil vide, hvordan man kan se computere der har delt noget med Samba(SMB)/Windows.
Avatar billede svindler Nybegynder
04. januar 2000 - 09:50 #7
Prøv at checke LinNeighborhood:

http://www.bnro.de/~schmidjo/index.html

Description: LinNeighborhood is a X Window System graphical port of Network Neighborhood, running over Samba utilities and the Linux smbfs programs. It permits to browse an SMB (CIFS) network consisting of Samba, Windows (WfWg, 95, 98, NT) and probably (not tested) OS/2, LanManager for DOS and others. It also offers an interface to mount the found shares.
Avatar billede borisb Nybegynder
09. januar 2000 - 16:33 #8
Jeg syns personligt bedre om Gnomba:
http://gnomba.darkcorner.net/
Eller xSMBrowser:
http://www.public.iastate.edu/~chadspen/

Den sidstnævnte kan endda hente filer fra serveren uden at
mounte share'n. det kan LinNeighborhood og Gnomba vidst ikke.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
13. januar 2000 - 09:38 #9
smbclient -L host viser hvilke shared der er delte.
Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 08:35 #10
Lowrider  Du skal bare hente det der hedder XSMBrowser Det er KANON virker under X, og det kan hentes på www.freshmeat.net

Regards Mnemonic..
PS: Det er faktisk meget bedere end Andre Computere itl Windows, for du kan tilføje både med Broadcast og Wins server, og du kan tilføje flere wins servere.  Super program :)

PPS: Du skal selvfølgelig have installeret samba for at det virker :)
Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 13:01 #11
Lowrider  Du skal bare hente det der hedder XSMBrowser Det er KANON virker under X, og det kan hentes på www.freshmeat.net

Regards Mnemonic..
PS: Det er faktisk meget bedere end Andre Computere itl Windows, for du kan tilføje både med Broadcast og Wins server, og du kan tilføje flere wins servere.  Super program :)

PPS: Du skal selvfølgelig have installeret samba for at det virker :)

PPPS: Jeg glemte at tilføje det som svar .. sorry.
Avatar billede borisb Nybegynder
14. januar 2000 - 14:20 #12
Jah.. det er jo det jeg siger ;)
Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 14:27 #13
Sorry det havde jeg ikke set..

Regards Mnemonic..