Avatar billede sylvester2 Nybegynder
15. december 1999 - 18:26 Der er 2 kommentarer

Clear en form

Hejsa!
Jeg er ved at lave en chat i asp, hvor den køre i 3 frames. 1 frame hvor brugeren har en text box ved navn "chat" i en "form" ved navn "send". Når brugeren trykker enter efter at have skrevet en tekst bliver teksten skrevet til en variabel via nr. 2. frame "writevar". DVS. at der fra frame 1 skal gøre 2 ting.
1) den skal lave en "OnSubmit" funktion som sletter det brugeren har skrevet. Det er dette jeg ikke kan - uden at hele framen genindlæses.
2) den skal sende teksten til "writevar.asp" target="hidedframe" - dette virker fint.

Hvordan kalder jeg en funktion der sletter teksten og hvordan skal denne funktion se ud?
Avatar billede mit Nybegynder
15. december 1999 - 18:40 #1
..eeh det kommer lidt an på hvordan det er bygget op, men noget i denne stil...eller har jeg helt misforstået ?...hvis du kalder denne function onSubmit

function senddet(){
tekst = document.send.chat.value;
document.send.chat = '';
top.hidedframe.location = 'writevar.asp?tekst='+tekst;
}
Avatar billede mit Nybegynder
15. december 1999 - 20:16 #2
ups..forresten..framen måtte jo ikke genindlæses:
i form-tagget:
onSubmit="return senddet()"

function senddet(){
tekst = document.send.chat.value;
document.send.chat = ';
top.hidedframe.location = 'writevar.asp?tekst='+tekst;
return false;
}

Bemærk, at her på Eksperten kan man ikke skrive 2 ' efter hinanden, så linien
document.send.chat = '';
slutter med 2 ' inden ;