Avatar billede charmander1978 Nybegynder
16. december 2008 - 08:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kode til at vise bestemte sider

Mit php er lidt (meget) rustent så håber at der er nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig igang :)

Jeg skal have lavet en maskine der kan vise bestemte sider fx

hvis brugeren indtaster 1-5 så skal der vises siden omkring 5.
hvis brugeren indtaster 6-10 så skal der vises siden omkring 10.

Giver det mening?

Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg skal starte om om det vil kræve brug af database.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 10:39 #1
Kan du ikke lige prøve at forklare denne igen:

hvis brugeren indtaster 1-5 så skal der vises siden omkring 5.
hvis brugeren indtaster 6-10 så skal der vises siden omkring 10.

Hvad mener du med: Så skal der vises siden omkring 5 ? (det giver jo ikke mening) :o)
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
16. december 2008 - 11:15 #2
He he ja det er måske lidt kringlet.
Jeg prøver lige igen :)

hvis brugeren indtaster et tal mellem 1 og 5 så skal der vises en side med tekst A
hvis brugeren indtaster et tal mellem 5 og 10 så skal der vises en side med tekst B
hvis brugeren indtaster et tal mellem 11 og 15 så skal der vises en side med tekst C
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 11:27 #3
Du kan lave en form, som så smider brugeren til:

<?php
$nummer = (isset($_GET['nummer']) && is_numeric($_GET['nummer']) && $_GET['nummer'] > 0) ? intval($_GET['nummer']) : 1;
if($nummer >= 1 && $nummer <= 5){
echo 'Tekst A';
}elseif($nummer >= 5 && $nummer <= 10){
echo 'Tekst B';
}elseif($nummer >= 11 && $nummer <= 15){
echo 'Tekst C';
}
?>
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
16. december 2008 - 12:52 #4
Nu har jeg prøvet at oprette det ... men lige meget hvilket tal jeg skriver så får jeg tekst A

Jeg har lavet et dokument der ser sådan her ud:

<form action="resultat.php" method="post">
<table>
<tr>
<td>Jeg skal bruge
</td><td><input type="test" name="tal1"></td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Udregn min pris"></td></tr></table></form>

Og det du har lavet ahr jeg lagt i filen "resultat.php imellem <body></body>

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 13:00 #5
Prøv at ret:

<form action="resultat.php" method="post">
<table>
<tr>
<td>Jeg skal bruge
</td><td><input type="test" name="tal1"></td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Udregn min pris"></td></tr></table></form>

til:

<form action="resultat.php" method="get">
<table>
<tr>
<td>Jeg skal bruge
</td><td><input type="text" name="nummer"></td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Udregn min pris"></td></tr></table></form>
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
16. december 2008 - 13:04 #6
Super tak - det virker perfekt :)

Sender du et svar så du kan få lidt point :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 13:06 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 13:13 #8
Takker for point.
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
16. december 2008 - 13:28 #9
Jeg takker endnu mere for hjælpen :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2008 - 13:57 #10
Det var så lidt. :o)