Avatar billede benhur Nybegynder
12. december 2008 - 12:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente variabel ned i form felt

Hej Eksperter

Jeg sidder og arbejder med nogle sider, hvor jeg har brug for at få nogle variabler lagt ind i value'en på flere form felter. Jeg kan trække min variabel ud på samme måde som i ASP vha. et script jeg kører på siden. Eks.: var fname = Request.QueryString("firstname");

Mit spørgsmål er hvordan jeg smartest får denne ned i value feltet. <input type="text" name="jazz" value=?>

Har forsøgt med value="<script>fname</script>" og forskellige variationer af dette.

Har overvejet om løsningen måske er at lave en funktion der klarer det og så kalde funktionen via en eventhandler, men det ville være noget lettere, hvis der var en eller anden måde bare at hente den variabel ned jeg allerede har..

Håber i kan hjælpe
Avatar billede fennec Nybegynder
12. december 2008 - 12:55 #1
Måske mig der har misforstået spørgsmålet, men hvorfor skriver du ikke bare ASP variablen ud i formfeltet??

<input type="text" name="jazz" value="<%= fname %>">
Avatar billede benhur Nybegynder
12. december 2008 - 12:59 #2
Problemet er at jeg ikke har adgang til ASP på den server tingene ligger. Request.QueryString opnåes vha. et javascript på siden.
Avatar billede fennec Nybegynder
12. december 2008 - 13:08 #3
... Så du har fået værdien ned i JS?

Så er det bare at gå gennem DOM:
document.DinFormsNavn.DitElementNavn.value = dinJSVaraibel/funktion;

I dit tilfælde (mangler form navnet):
document.DinFormsNavn.jazz.value = Request.QueryString("firstname");
Avatar billede benhur Nybegynder
12. december 2008 - 14:29 #4
Tak for de hurtige svar fennec.

Jeg har fundet ud af at serveren kan køre PHP, hvilket gør det hele meget lettere.

Her kan jeg bare hente værdien ud, hvor jeg skal bruge den, vha. $_GET eller $_Request

Smid et svar, så får du bare pointene.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. december 2008 - 02:06 #5
benhur: ja, eller du kan også bruge $_POST :) kommer lidt an på i hvilken sammenhæng, jo :)
Avatar billede fennec Nybegynder
15. december 2008 - 08:51 #6
Kan ikke se hvad forskellen på PHP eller ASP skulle være... De kan begge hente parametre hvor som helst med følgende kode:

ASP:
<% response.write request.querystring("enParametre") %>

PHP:
<?php echo $_GET["enParametre"]; ?>

Men så længe du har løst dit problem, er alt jo godt.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede benhur Nybegynder
15. december 2008 - 20:06 #7
Data'en jeg modtager på min side bliver sendt fra en anden side jeg ikke kan kontrollere, og de sender dem i en GET. Så jeg kan benytte mig af $_request eller $_post, men det betyder jo ikke alverden :)

Problemet med ASP er at den webserver siderne køres på ikke understøtter ASP. Troede egentlig heller ikke den kørte PHP, men det viste den sig så, til mit held, at gøre.

Men tak for hjælpen!
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2008 - 23:10 #8
<ole>

Det er logisk, du ikke kan bruge $_POST ... men hvad har $_REQUEST mon gjort?  =)

/mvh
</bole>