Avatar billede menthos Nybegynder
11. december 2008 - 19:06 Der er 1 kommentar

mangler en sensor som kan give et "unøjagtigt tal"

jeg står og vil lave en såkaldt "random number generator"
den skal bruges til et microcontroller kit som bruger en NXP P89C664 microcontroller chip.

jeg overvejede i første omgang at lave en i software, men de fleste software random number generators bruger tiden som en faktor, og det kan jeg ikke bruge på microcontroller kittet...

derfor overvejer jeg om man kan finde en sensor som giver "random" værdi'er så man bare kan lave et regne stykke med den værdi så det bliver lavet om til en random værdi?

random værdien skal bare være mellem 1 og 6...
Avatar billede superanden Nybegynder
13. december 2008 - 17:46 #1
1) Jeg har aldrig hørt om en mikroprocessor som ikke har noget tid. Er det noget du er helt sikker på.?

2) Du kan jo bruge samtlige sensorerer om de er præcise eller ej, du kan jo bare nøjes med at tage nogle af de mindst betydende bit og fordre til din terning. Kunne være en lyd sensor, temp. sensor, IR-sensor osv..